Поне 5 задължителни стъпки в изграждането на международен бранд

Поне 5 задължителни стъпки в изграждането на международен бранд

Създаването на международна марка отдавна надхвърли финансирането на сайт на няколко езика, съчетано с участие в търговски изложения. То е сложна стратегия на действие от поне пет задължителни стъпки.

Това смята ветеранът в американския брандинг Барбара И. Хан. От години тя се занимава с първите стъпки на внедряването на марки в чужбина. Виждала е успехи и провали. Пред списание Entrepreneur изброява задължителните моменти в това начинание, за да стане то сполучливо и марката да се наложи зад граница. Според нея те са:

1. Опознайте поведението на клиентите на местния пазар. Хората във всички култури споделят определени навици на потребление и изисквания към продуктите и услугите - според социалния си статус, демографската си принадлежност и финансовите си възможности. Но във всички общества задължително има специфики на практиката на пазаруването. Тези особености трябва да бъдат изучени от търговците на дребно, желаещи да стъпят в чужбина, съветва Барнара Хан. Учудващо е колко много фирми правят усилия да се впишат на международни пазари, без да са разбрали добре как точно потребителите на тези пазари купуват.

2. Позиционирайте се подходящо. Установете коя е конкуренцията ви. След това потърсете конкурентното си предимство. Обърнете внимание на локацията. Ако продавате спортно облекло например, направете усилие да разберете къде хората в тази страна предпочитат да търсят такава екипировка (най-вече онлайн, в търговски центрове, в брандирани магазини или може би другаде). Разберете дали конкурентите ви се намират наблизо. Само на правилното място ще можете да се впишете в микса на този конкретен пазар.

3. Преведете името на марката си на местния език. Консултирайте се с лингвисти или местни хора. Нерядко имената на чуждестранни продукти са звучали нелепо зад граница, заради скрито значение в смисъла, културни особености и звучене, близко до това на нецензурни думи. Обърнете внимание и на значението на цветовете при брандирането. В САЩ например синьото и зелено са любими, но в Латинска Америка червеното и жълтото са лидиращите цветове, познати и възприемани добре от потребителите при представянето на продукти пред тях.

4. Мислете в мащаб, по-голям от настоящето и близкото бъдеще. Може да се наложи компанията ви да се разрасне към предлагане на нови продукти, базирани на търсенето в конкретния регион. Важно е да бъдете подготвени за тези промени. Помислете за името си. Ако е твърде конкретно и се концентрира само върху един основен продукт, който предлага бизнеса ви, сменете го за чужбина. Подобен пример е опитът на фирма Boston Chicken, на която впоследствие се наложи да се преименува в Boston Market, защото разшири предлагането си и към други храни – не само продуктите от пилешко месо.

5. Намерете добри партньори. Задължителен елемент от успеха на една марка в чужбина е тя да работи с квалифицирани експерти. Юристи в страната на производство и зад граница трябва умело да защитават интелектуалната й собственост и търговските й права. Не на последно място, в чужбина се успява само с добра местна мрежа от търговци и снабдители.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании