Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Защо имейлът никога няма да умре
Писане на съобщения, изпращане на съобщения в реално време. Facebook. Twitter. Днес имаме на разположение десетки начини да изпращаме кратки текстове към друг потребител. Въпреки това продължаваме да се връщаме към електронната поща. Защо? Човекът, който е изпратил първият имейл в историята, смята че се случва така, защото все още няма какво да го измести.
Вероятно най-обобщаващото обяснение, което може да бъде направено за силата и устойчивостта на имейла е, че за разлика от почти всичко друго в технологичната индустрия, начинът по който го използваме остава буквално непроменен в рамките на повече от 40 години.
Според Radicati Group 144.8 милиарда имейла са изпращани всеки ден и този брой се очаква да нарасне и да се увеличи до 192 милиарда през 2016 г. Съществуват около 3,4 милиарда електронни пощи по света, твърдят от Radicati. Три четвърти от тях са притежавани от индивидуални потребители.
Днес най-младите потребители на имейлите имат огромен брой различни методи, сред които могат да избират, за да комуникират. И много от тях предпочитат тези методи за повечето си комуникации. Това, от своя страна провокира въпроса дали имейлът е динозавър сред младежите, които вече казват, че всъщност имат предвид Facebook, когато казват имейл. През 2010 г. comScore вдигна шум като оповести, че уеб-имейл употребата е паднала с 59% сред тийнейджърите в САЩ, където новите онлайн услуги възникват. И така остава въпросът защо някой да продължи да използва електронната поща в епохата на социалните медии?
„Защото нито едно от тях не запълва същински пространството, в което служи имейлът, в който имаш специфична публика”, отговаря Рей Томлинсън – инженер в BBN Technologies. Рой е наричан „бащата на имейла”. Според него много от алтернативите са като билборд с лимитирана видимост. Поставяш някакви неща на билборда и ако публиката ти реши, може да ги погледне.
Но имейлът има ограничена аудитория, казва той. И разполага с времевата разлика. Изпращаш го сега, може да се прочете по-късно. Няма нужда да имаш някой от отсрещаната страна, седнал пред компютъра в момента, когато ти си пред монитора.
Раждането на имейла
През 1971 г. Томлинсън работи като инженер в Bolt Beranek and Newman (BBN) – фирма посредник, на която е било възложено да изработи и развие ARPANET – комуникационна мрежа, която позволява на учените и изследователите в Америка да споделят един с друг компютърни ресурси. През есента на 1971 г. Томлинсън изпраща по мрежата първият имейл, използвайки SNDMSG програма, която работи в TENEX програма за споделяне във времето. Тя пък от своя страна е могла да се използва в предците на съвременните модерни машини – компютрите Digital PDP-10. Електронната поща на един единствен компютър е съществувала от ранните 60-години на миналия век. Тя е била еквивалент на хартиената поща, но в фигитален вариант. Дигитална поща, която е могла да бъде оставяна на друг потребител. Томилсън обаче преработва CPYNET програмата за трансфер на файлове, след това я прилага върху SNDMSG. Това дава възможност на един потребител да изпраща съобщение на друга отделна машина. И така се ражда имейлът.
Ако питате какво е било съдържанието на първия имейл в историята, Томлисън обяснява, че е било голям брой „напълно забравими” тестови съобщения.
Имейлът днес
40 години по-късно употребата на електронната поща достигна колосални размери. По-голямата част от нея обаче не е легитимна комуникация. Повече от половината от нея така и не е доставяна. Според Messaging Anti-Abuse Working Group между 88% и 90% от всички имейли, изпратени по време на първите три тримесечия на 2011 г., са били или спам или несоциални търговски писма. Само Hotmail на Microsoft например обработва повече от 8 милиарда съобщения дневно. Но само 2,5 милиарда от тях са действително доставяни до потребителската входяща пощенска кутия.
Бъдещето на имейла
По много начини то е тук днес. SMS текстовите съобщения са постигнати. Прозорци с незабавни съобщения могат да бъдат оставяни отворени. Facebook Messenger третира незабавното съобщение до приятел онлайн като, в общи линии, имейл. Последният модел Томпсън вижда като еволюцията на имейла с времето.
„Независимо дали името ще просъществува или не, подозирам, че електронната поща ще бъде наоколо за доста дълго време”, прогнозира Томлинсън.
По материал в readwriteweb.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.