Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|И клиентите понякога лъжат
Клиентите също са хора, и на тях им се случва да не казват истината или да се отклоняват от нея.
Ето най-типичните прояви на лъжи от страна на клиентите и съвети как да се възползвате от тях с изгода за вас.
Лъжа №1. „Напълно ни устройва настоящият ни доставчик”
Колкото и да хвали сегашния си доставчик, клиентът винаги е готов да разгледа по-изгодна алтернатива. Вашата задача е много ясно да му обясните защо сте по-добри.
Лъжа №2. „Нямаме бюджет за това”
Ако не е налице най-очевидната причина – банкрут, то на практика тези думи означават: „Другите ни проекти са с по-висок приоритет.” Вашата работа е да обясните защо вашето предложение е по-важно от задачите, за които клиентът вече е заделил бюджет.
Лъжа №3. „Решението зависи само от мен”
В повечето случаи това са просто мечти. Дори и в семейния бизнес някой може да наложи вето над решението на друг. В големите компании решенията винаги се вземат по пътя на консенсуса. Вашата задача е да изясните кой участва във вземането на решения и да се опитате да убедите всички, или поне мнозинството.
Лъжа №4. „Изпратете ми подробна информация и ще помислим”
Всъщност, така клиентът вежливо ви казва: „Зает съм, остави ме на мира!" Действайте дипломатично, веднага потвърдете, че ще изпратите информация, но и попитайте нещо от сорта на: „От чисто любопитство – какви са вашите приоритети в тази област?” И нека разговорът продължи!
Лъжа №5. „Толкова съжалявам, че се наложи да пропусна срещата с вас!”
Е, едва ли съжалява чак толкова много, очевидно се е случило нещо по-важно. За щастие, сега социалните норми изискват клиентът да направи нещо, за да ви компенсира за изгубеното време.
Лъжа №6. „Нямаме фаворити, всички са на една стартова линия”
Ще прощавате, ама друг път! Във всяка ситуация, когато е нужно да се съберат и сравнят предложения, има някой, който знае краткия път (най-често е този, който е съставил запитването за оферти). Вашата задача е да разберете кой е той и да си осигурите възможност вашата заявка да е първа, най-отгоре.
Лъжа №7. „При вашите конкуренти е много по-евтино”
Клиентът прекрасно знае, че има основателна и смислена причина вашето предложение да е по-скъпо – например, качествени сервизни услуги или допълнителни възможности. Но, ако не е така, значи имате проблем с презентирането и позиционирането на вашето предложение.
Лъжа №8. „Ако не ни дадете по-голяма отстъпка, сделка няма”
Всички тези претенции, проявявани в последните минути са просто пробване от страна на клиента дали наистина ще получи най-изгодното предложение. Ако се предадете и склоните да направите още по-голяма отстъпка, той ще реши, че сте имали намерение да го измамите. Не отстъпвайте, сделка ще има!
Джефри Джеймс за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.