И френски медии се обединяват срещу блокирането на онлайн реклама

И френски медии се обединяват срещу блокирането на онлайн реклама

Собственици на водещи френски медии, сред които Le Monde, L’Equipe и RTL, се обединяват срещу нарастващото използване на софтуер за блокиране на онлайн рекламата в сайтовете им от интернет потребители. Те молят хората, ползващи такъв, да го деинсталират.

Някои от медиите, участници в инициативата, блокират достъпа на потребители, за които е известно че четат сайтовете им но блокират рекламата в тях изцяло, след изпращане на съобщение, в което ги молят да спрат да го правят. Le Figaro представи доклад на 22 март, в който твърди че читатели, които желят да продължат по този начин да се радват на безплатен достъп до журналистика без да виждат никакви онлайн реклами, са били блокирани. В съобщението на Le Figaro е било посочено: "за да се сдобиете с достъп до нашето съдържание, ви молим да спрете ад-блокъра си". 

Реакцията на френските медии следва същата в Швеция, където онлайн издатели се обединиха срещу значителното ползване на програми за блокиране на интернет рекламата им от потребители.

Изследване на comScore и Sourcepoint за второто полугодие на 2015 г. твърди, че във Франция има най-голям дял публиката на онлайн медиите, която блокира реклама (27%), следвана от Германия, Канада, Испания, Холандия, Великобритания и САЩ. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ