Игра на сигурно - големият риск в рекламата

Игра на сигурно - големият риск в рекламата

"Много е рисковано!". "Не сме готови да поемем тази стъпка!". "Това отива твърде далеч!".

Ако сте криейтив в агенция за реклама или дизайн, сте чували тези фрази доста пъти в живота ви. (Ако сега излизате от университета и сте се запътили към този занаят, бъдете готови да ги чувате отново и отново) Те обикновено идват от хора, които не са криейтив, но контролират творчески продукт. Обикновено тези хора не са смели. Седят в големи офиси, имат добри заплати и още по-добри семейни вили за почивните дни. Те правят пари от корпоративна политика и управление, в което се залага на сигурното.

Но сигурният залог никога не води до големи пари. В рекламата, ако залагаш на сигурното, вероятно ще направиш някакви пари. Но по-вероятно е тези, които поемат риск, да са на върха - отново и отново.

Какво може да се очаква от една „сигурна” кампания?

Да кажем, рекламната агенция е предложила 3 варианта на кампании. Едната е най-близо до целта. Другата е малко опасна, не се знае как ще се приеме и какъв ефект ще постигне. А третата е безопасна, нещо като лека вариация на кампания, която вече е реализирана. Тя няма да предизвика оплаквания, няма да паднат продажбите, никой няма да пострада, ще влезе в бюджета, всички ще са щастливи. Е, всички, освен може би някои в криейтив отдела, които ще съжаляват, че са я презентирали.

Клиентът ще е избрал „безопасната” кампания и така ще постигне резултати като във второто тримесечие, ако няма някакви неочаквани сътресения в самите операции. Няма да се повиши кривата на продажбите, но няма и да падне. Всичко ще е ОК и приятно. Освен това, малко скучно. И предвидимо.

Какво да се очаква от една „опасна” кампания?

Това може да е една от онези инициативи, които създават недоволство в част от ръководството на фирмата и заради които хората в счетоводството започват да протестират и кършат ръце. Може да струва повече (въпреки че понякога големите идеи струват по-малко). Възможно е да коства повече усилия идеята да бъде продадена, но само след поемането на риск, резултатите могат да бъдат изненадващи.

Ако успее кампанията, хората ще започнат да говорят и споделят. Някои ще харесат много идеята, други не, ще възникне емоция. Възможно е продажбите да останат същите. Най-лошото, което може да се случи, е идеята да бъде критикувана в медиите и да тръгнат оплаквания. Някои обаче смятат, че няма лош пиар. Дейв Трот от агенция Creative Mischief веднъж заяви, че понякога толкова се тревожим за това дали ще ни харесат, че оставаме невидими.

Поемайте рискове в рекламата! Накарайте хората да заговорят! Правете кампании тогава, когато другите не биха го сторили! Понякога е много по-малко рисковано да се поеме риск, отколкото да се лежи на стари лаври.

Призив на Пол Шугит в сайта за маркетинг и реклама Advertising.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Денят в цифри
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Почина и младата жена, която беше с 85 % изгаряния след взривовете в Елин Пелин
Франция арестува за шпионаж популярен руски шеф-готвач, издал се сам при престой в България
Тръмп предсказва заплаха от Трета световна война, ако Харис спечели изборите, връща се в града на стрелбата
Страните от Г-20 съгласни за промяна в облагане на свръхбогатите, но по-нататък
Астронавтите от капсулата „Starliner“ остават космически заложници, НАСА каза, че не знае кога ще може да ги върне