Идея за потреблението в бъдеще

Идея за потреблението в бъдеще

Идея за потреблението в бъдеще

Светът се променя за големите марки. Могат ли те да се отличат на пазар, в който се изисква автентичност, майсторство и вълнуващи истории?

С този въпрос американският автор Джеймс Лий започва свой коментар за бъдещето на маркетинга и потребителското поведение, публикуван в сайта на World Future Society – организация, съставена от хора с интерес към тенденциите в бъдещето.

В сайта си организацията се представя така: „Нашата мисия е да дадем възможност на мислителите, на политическите лидери, учените и хората да споделят информиран, сериозен диалог за това какво ще е бъдещето. Правим това по два принципни начини: Всяка година организираме събития (в които са участвали хора като Ал Гор младши, Едуард Кенеди и Рей Курцвайл). Втприят начин е като информираме публиката и нашите членове.“

Но да се върнем на въпроса на Джеймс Лий и отговорът, който той дава на сайта на организацията:

"Престижните марки може да станат последните жертви на рецесията. Потребителските предпочитания в последното звено на пазарната верига се променят цялостно в полза на „занаятчийските“ стоки и продукти. Значението на историята и връзката с производителя става важна част от решението за покупка. Това е позитивно развитие за малкия бизнес, този на занаята и предизвикателство за големия бизнес.

Продуктите, които са силно желани ще бъдат тези, които имат история и разказ за нея. Историята може да бъде свързана с това къде се намира производителят, къде са открити материалите, как са се превърнали в пордукти. Успешните нишови мърчандайзъри ще бъдат носители и популяризатори на уникални продукти. Образованите купувачи ще искат да им бъдат разкрити всички аспекти на покупката и ще искат повече детайли от обикновените купувачи.

В период, белязан от недоверието на изпълнителните директори и на инвестиционните банкери, богатите може да пожелаят да похарчат парите си за неща, които ги правят да изглеждат като останалите. Това ще е времето на дискретната консумация на изключително скъпите, висококачествени стоки с много ограничена, силно нишова реклама и по-малка разпознаваемост на името на купувача. Тези стоки ще бъдат продавани по поръчка, за да не демонстрираш колко харчиш. Голямото търсене ще продължи да бъде за стоки, които са практични, траят дълго и са с качество, достойно да ги превърне в наследствена собственост.

Възходът на сайтове като Etsy и Artfire правят възможна за ръководителите на малък, артистичен бизнес глобалната дистрибуция. Ръчната изработка ще е хит и хората ще получават повече точки за стил като правят нещата със собствените си ръце. Статусът ще бъде все повече свързван с това какво можеш да си направиш и по-малко с това, което показваш, че притежаваш.

Децата, родени в новото хилядолетие, са първото поколение на постконсуматорската епоха. Събирането на вещи и собственост ще бъде по-малко важно от създаването на лични преживявания. Отчасти това се дължи на появата на социалните мрежи. Заради тях ще става все по-маловажна физическата поява и все по-значимо преживяването в дигиталния свят."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ