Извън новините

Всеки ден стотици хиляди деца по света стават жертва на различни видове насилие. Историята на много от тях обаче остава скрита. Те се превръщат в анонимни жертви на често срещани проблеми в обществото си, за които мнозина не предполагат. На тенденции, които не влизат в анализите и новинарския поток. Историята на тези деца остава непонятна, изместена от хиляди други проблеми в дневния ред на медиите и хората. А трябва да се знае за нея.

Това е идеята зад проекта на германската рекламна агенция Serviceplan, Мюнхен, “The Daily Abuse”, отличен в категорията Outdoor на Международния рекламен фестивал в Кан. Агенцията реализира уникална кампания за клиента си - неправителствената организация Innocence in Danger. Тя отпечатва вестник с името “The Daily Abuse” („Ежедневна Злоупотреба”). В него посочва 241 095 имена на деца. Точно толкова са децата, малтретирани по света всеки ден.

Статиите на вестника се състоят само от имена. В края на всяка статия пише какво точно е сторено с тези деца. Агенцията отпечатва вестника на 19 ноември 2012 г. – Световният ден за борба с насилието срещу деца. Тя посочва, че според нея на този ден не е имало нищо по-важно от жертвите. Нито информацията за времето, нито новините от фондовия пазар.

Агенцията прави вестника си с изключително реалистичен вид, в 44 страници. „Гигантска колекция от имена, която показва огромен проблем.” Публикува го, преведен на девет езика и го разпространява в 23 от най-големите градове в света. Съобщението й достига до над милион читатели. Това прави кампанията й една от най-успешните и силни в изтеклата година, според журито на престижния международен рекламен фестивал в Кан и експертите на няколко други големи рекламни конкурса.

Видеото тук разказва историята на кампанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ