Изчислиха колко струва един лайк във Facebook

Изчислиха колко струва един лайк във Facebook

Маркетолози от Syncapse посочиха средната стойност на един лайк във Facebook през тази година - $174.

Остойностяването на реакцията с бутона „Харесвам” се изчислява въз основа на показатели като лоялност към брандове, парите, които почитателите на дадена марка харчат за нейна продукция, желанието да препоръчат марката и продуктите й на свои приятели и т.н.

 Syncapse всъщност провежда изследванията за монетаризацията на лайковете в най-голямата социална мрежа още от 2010 г. като наблюдава потребителските реакции към редица брандове от различни категории – храна, дрехи, мода, ресторанти и т.н. На тази база и в зависимост от лайковете, които получава даден бранд, маркетолозите правят и своеобразна класация.

Най-скъпият лайк за тази година е на стойност $405, а в Топ 10 на най-харесваните и остойностявани чрез потребителски харесвания брандове за 2013 са:

1. Zara - $405

2. Levi’s - $312

3. Monster - $309

4. H&M - $306

5. Victoria’s Secret - $289

6. Macdonalds - $182

7. Starbucks - $177

8. Blackberry - $169

9. Disney - $132

10. Subway - $104


На базата на тази класация е изчислена и средната стойност на лайка спряма марка за тази година, а именно - $174

Относителната на пръв поглед стойност на лайка за всеки бранд в класацията има своето практическо значение, обяснява главният изпълнителен директор на Syncapse Майкъл Сисънс. Това са относителни цифри, които обаче показват, че феновете на Zara например, харчат и са готови да похарчат повече, отколкото феновете на H&M за продукт от любимия си бранд.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ