Икономика на вниманието

Икономика на вниманието

Има фундаментална грешка в начина, по който се купуваше и продаваше реклама в интернет в продължение на години. Рекламодателите плащат на медиите за това колко пъти интернет потребителите зареждат уеб страниците с реклама, без да обръщат внимание колко време прекарва човекът на страницата, наблюдавайки рекламата.

38% от хората, които посещават една страница, я затварят незабавно, след като тя се е заредила. Това показват актуални проучвания във Великобритания. За да се справи с този проблем, уважаваният британски финансов ежедневник „Файненшъл Таймс“ експериментира с нов вид „валута“ за продан на рекламодателите. Ако моделът му бъде адаптиран обширно в мрежата, той може изцяло да промени начина, по който медиите търгуват реклама. И не само него, а и създаването на медийно съдържание, което да стои до рекламите, тоест, облика на интернет медиите изцяло.

В интервю за сайта Contently Джон Слейд – търговски директор дигитална реклама във „Файненшъл Таймс“ коментира плана на британския бизнес сайт с нишова информация за хора от финансовите среди да продава реклама не само според брой кликвания, а и според времето, което читателите прекарват на онлайн страницата. По думите му планът все още е в изпитателен процес. Вестникът продава на рекламодатели в Обединеното кралство онлайн рекламни блокове от читателско време според часови пояс с минимално времетраене от 5 секунди. Сайтът на FT тества ефективността на новата матрица с надеждата да докаже на марките, че рекламите им са много по-ефективни, ако хората прекарват повече време да ги съзерцават.

„Имаме хипотеза, че можем да докажем, че колкото по-дълго показваме на някого елемент от бранд криейтив, толкова по-голям резонанс ще има този елемент върху публиката“, казва Слейд. „Това не е традиционният метод, с който оценяваме рекламата. Говорим за икономика на вниманието“, уточнява той.

Въпреки това, трябва да се отбележи, че тестовете на „Файненшъл Таймс“ ще имат резултат, който може би няма да е репрезентативен за всички медийни сайтове – изданието разполага с обширна база от онлайн абонати и през годините не се отказа от практиката си да дава безплатен достъп на IP адрес до максимум 8 статии месечно, след което да определя читателя като hard user и да изисква от него да плаща, ако иска да прочете още. „Файненшъл Таймс“ може да си позволи този род експериментиране, защото не е зависим от потока от рекламни приходи, нужен за оцеляването на онлайн медията с изцяло отворено, безплатно съдържание, отбелязват маркетинг наблюдатели. Дигиталните абонаменти са стабилна материална база. Добър ресурс.

Иначе, по думите на Слейд потребителите на FT прекарват шест пъти повече време в сайта на изданието, отколкото в сайтовете на други бизнес издания, и FT иска да се възползва от конкурентното предимство. Това означава обаче, че конкурентите на FT биха изгубили от промяна, в която рекламата започва масово да се продава не само според броя кликвания, но и според времето на престой на страницата.

Въпреки това е възможно рекламодатели да открият стойност в този модел и с времето да наложат и на други информационни източници в мрежата да го последват. Ако това се случи, онлайн медиите ще трябва да се преориентират към по-дълги като текст истории или видео, както и към фотогалерии, с които да удължават престоя на потребителите си в страниците и, както винаги, да ги мотивират да кликват повече.

За плановете разказва Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул