Индустриите с най-голямо влияние върху брандинга

Индустриите с най-голямо влияние върху брандинга

Брандингът има различно влияние върху успеха на бизнеса, в зависимост от индустрията, в която фирмата се реализира. Управлението на марката е от най-голямо значение при луксозните стоки.

Това показва глобално проучване на експертите от Interbrand, чиято годишна класация със 100-те най-скъпи марки е смятана от маркетинг професионалистите от цял свят за един от най-достоверните показатели. Според списание PR Week "Най-добрите марки на Interbrand" е третата най-полезна класация за изпълнителните директори след "500-те най-големи компании в САЩ" и "Най-добрите работодатели" на сп. "Форчън".

Обобщени данни на Interbrand от 2011 г. определят списък на секторите, в които брандингът има най-голямо значение. Изследването бе представено в София от Майкъл Питиг – директор бизнес развитие и маркетинг и член на Управителния съвет на Interbrand за Централна и Източна Европа. Изводите от него сочат, че ролята на бранда според сектора изглежда така:

1. Луксозни стоки (67%)

2. Безалкохолни напитки (66%)

3. Алкохол (58%)

4. Спортни стоки (55%)

5. Ресторанти (52%)

6. Медии (46%)

7. Домашно обзавеждане (46%)

8. Бързооборотни стоки (45%)

9. Автомобили (42%)

10. Облекло (40%)

11. Електроника (30%)

12. Интернет услуги (29%)

13. Транспорт (25%)

14. Бизнес услуги (23%)

15. Компютърен софтуер (20%)

16. Енергетика (18%)

17. Финансови услуги (17%)

18. Други (17%)

"Брандът трябва да доставя стратегията ви", обясни Питиг. По думите му марката е най-впечатляващият начин да се изкаже фирмената бизнес стратегия.

Според Interbrand общата глобална стойност на най-скъпите марки днес възлиза на 543 400 000 000 евро. Маркетингът продължава да бъде определящ за бизнеса. Той става все по-сложен, заради навлизането на дигиталните платформи. Силните марки подкрепят бизнес успеха. Те осигуряват потребителска лоялност, която от своя страна зашитава приходите.

Защо брандингът продължава да бъде важен?

"Брандът е фактор, който създава стойност. Той е спазено обещание. Някои казват, че е това, което потребителите казват за фирмата, когато няма неин представител в стаята. Брандът е бизнес. Той е инструмент, който помага на компанията да бъде по-конкурентна. Да прави бизнес по-добре. Представлява нейния най-важен актив и има три цели: да създава стойност, да ориентира – ако знаем какво стои зад него не се объркваме сред хилядите рекламни съобщения, които ни атакуват – и да гради доверие и идентичност", обясни още експертът на Interbrand.

Невена Любенова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ