Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Индустриите с най-голямо влияние върху брандинга
Брандингът има различно влияние върху успеха на бизнеса, в зависимост от индустрията, в която фирмата се реализира. Управлението на марката е от най-голямо значение при луксозните стоки.
Това показва глобално проучване на експертите от Interbrand, чиято годишна класация със 100-те най-скъпи марки е смятана от маркетинг професионалистите от цял свят за един от най-достоверните показатели. Според списание PR Week "Най-добрите марки на Interbrand" е третата най-полезна класация за изпълнителните директори след "500-те най-големи компании в САЩ" и "Най-добрите работодатели" на сп. "Форчън".
Обобщени данни на Interbrand от 2011 г. определят списък на секторите, в които брандингът има най-голямо значение. Изследването бе представено в София от Майкъл Питиг – директор бизнес развитие и маркетинг и член на Управителния съвет на Interbrand за Централна и Източна Европа. Изводите от него сочат, че ролята на бранда според сектора изглежда така:
1. Луксозни стоки (67%)
2. Безалкохолни напитки (66%)
3. Алкохол (58%)
4. Спортни стоки (55%)
5. Ресторанти (52%)
6. Медии (46%)
7. Домашно обзавеждане (46%)
8. Бързооборотни стоки (45%)
9. Автомобили (42%)
10. Облекло (40%)
11. Електроника (30%)
12. Интернет услуги (29%)
13. Транспорт (25%)
14. Бизнес услуги (23%)
15. Компютърен софтуер (20%)
16. Енергетика (18%)
17. Финансови услуги (17%)
18. Други (17%)
"Брандът трябва да доставя стратегията ви", обясни Питиг. По думите му марката е най-впечатляващият начин да се изкаже фирмената бизнес стратегия.
Според Interbrand общата глобална стойност на най-скъпите марки днес възлиза на 543 400 000 000 евро. Маркетингът продължава да бъде определящ за бизнеса. Той става все по-сложен, заради навлизането на дигиталните платформи. Силните марки подкрепят бизнес успеха. Те осигуряват потребителска лоялност, която от своя страна зашитава приходите.
Защо брандингът продължава да бъде важен?
"Брандът е фактор, който създава стойност. Той е спазено обещание. Някои казват, че е това, което потребителите казват за фирмата, когато няма неин представител в стаята. Брандът е бизнес. Той е инструмент, който помага на компанията да бъде по-конкурентна. Да прави бизнес по-добре. Представлява нейния най-важен актив и има три цели: да създава стойност, да ориентира – ако знаем какво стои зад него не се объркваме сред хилядите рекламни съобщения, които ни атакуват – и да гради доверие и идентичност", обясни още експертът на Interbrand.
Невена Любенова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.