Историята на една брилянтна Facebook кампания

Швейцарското селце Обермутен има само 79 жители, но вече е известно по целия свят. Феновете му във Facebook са близо 10 хил. Как е възможно почитателите да надвишават в пъти обитателите?

Простичка, но брилянтна рекламна кампания на селцето във Facebook от германската агенция Jung von Matt/Limmat направи Обермутен известно в най-отдалечените точки на планетата, пише AdvertisingAge. Клиентът, „Граубунден Туризъм”, е много доволен. В социалната мрежа селцето вече има и фенове от Азия и Африка например. Приятелите му са повече от тези на някои сравнително големи и известни европейски градове.

Обермутен попада в полезрението на потребителите на мрежата по целия свят след като от агенцията публикуват в YouTube видео с кмета. В клипчето той обещава, че профилната снимка на всеки потребител, който хареса фен страницата на селцето в социалната мрежа, ще бъде поставена на голямо дървено табло в селото. Това всъщност е таблото-бюлетин за съобщения, където се публикуват туристически обяви, предложения за покупки на различни продукти или за замени, оферти за работа и други подобни.

Хората се ентусиазират, всеки иска ликът му да бъде показан на тази стена, някъде там в Швейцария, и Обермутен става Facebook хит. Четири от всеки пет фена на селцето е интерактивен и отговаря на публикациите в страницата му в сайта. Тази активност като съотношение към цялото е по-висока от тези във фен страниците на Лейди Гага или Джъстин Бийбър, твърдят от AdvertisingAge.

„В швейцарския регион Граубунден има няколко много малки красиви селца. За съжаление никой не е чувал за тях. Това е Обермутен - 79 жители, една църква, един хотел и няколко крави”. С тези думи започва рекламното видео на английски език на селцето в YouTube. (Можете да го видите след текста.)

Идеята работи, защото потребителите намират за забавна възможността да се разпишат на това голямо табло чрез снимката си, също както туристите обичат да пишат по нещо по стените на много атракции в Италия например. Всичко това може да се направи с минимално усилие – само с едно кликване. След това могат да видят снимката си наред с тази на останалите в списъците на дървеното табло, показани в раздела със снимки във Facebook страницата на селцето.

Само за четири седмици кампанията е достигнала до хиляди потребители в 32 държави на всички континенти, отчитат и от creativity-online. Освен това за нея е съобщено в един от основните новинарски бюлетини в Южна Корея. Това е най-активната Facebook страница в Швейцария. Смята се, че досега повече от 60 млн. души по света са чели или чули нещо за Обермутен. 

Междувременно пространството на таблото в селцето се е напълнило със снимки. От местната управа обаче държат да продължат да спазват обещанието си и лепят снимките вече по дървените стени на плевни и къщи. А славата се увеличава.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ