Историята на една голяма ирландска марка

Историята на една голяма ирландска марка

Няма нищо по-хубаво от хладното време през уикенда. Особено когато то е повод за среща с приятели и близки хора. Всяка приятна компания с чести събирания през есента и зимата обикновено познава големите марки качествени напитки, които стоплят веселите вечери.

В нова поредица, излъчвана само в почивните дни, ще ви разкажем любопитната история на някои от най-популярните, успешни марки питиета, които познават оживените компании.

Започваме с Baileys. Този вкус е създаден в Дъблин през 1974 г. За „баща” на марката е смятан Дейвид Денд, тогава управляващ директор на компанията за напитки Gilbeys of Ireland. Заедно с малък екип технически специалисти – Дейвид Глукман, Том Джаго, Стив Уилсън и Мак Макферсън, той забелязва възможността за ново питие и не я пропуска.

Комбинацията от интуиция и проучвания подсказва на Дейвид и неговия екип, че хората търсят нещо уникално, с хубав вкус, ниско алкохолно съдържание и направено от естествени съставки. Важно било също така суровините да са леснодостъпни и типични за Ирландия.

Като истински ирландец Дейвид почерпил вдъхновение от две от най-големите традиции на страната – дестилирането на уиски и фермите за мляко. Умереният климат на Ирландия и пасторалният й пейзаж осигуряват зелена трева на кравите през цялата година. Резултатът една от най-качествените сметани в света. Ирландците първи дестилират уиски, изпреварвайки дори шотландците. Интересен факт е, че първата дестилерия, разположена в Бушмилс, област Антрим, сега е собственост на Diageo – същата компания, която притежава и Baileys.

„Търсихме нещо, което да отразява добрите неща в Ирландия” – е разказвал Денд. „Сметнахме, че селскостопанският бизнес е нещо добро. Ирландия се възприема като незамърсена, здравословна страна. Тогава се сетихме за уискито. Ирландците са измислили това питие. Направо смесихме всичко заедно с обикновен кухненски миксер – вкусът беше прекрасен.”

Тези, които са познавали Дейвид Денд, го описват като „кръстника” на Baileys, заради неговата страст и вяра в марката. Особено в началото, когато на пътя му се изправят повече препятствия, отколкото възможности. Еднa такaва пречка била да се измисли начин за смесване на уискито със сметаната, тъй като многобройните им опити показвали, че крайната смес в бутилката се разделя на слоеве. Отнело им 4 години да открият тайната.

Когато Baileys е лансиран в Дъблин на 26 ноември 1974 г., той става първият сметанов ликьор в света. Първоначално е посрещнат с голямо недоверие от присъстващите на събитието, които никога преди това не са опитвали подобна напитка.

През първата година Baileys е изпробван на пазара в Ирландия, Холандия и Великобритания, а след това е лансиран в тези три страни, както и в Дания. Следващата крачка е към Австралия, където жъне успех с подкрепата на ирландското общество там. След това, в началото на 80-те години на миналия век, Baileys навлиза в САЩ, който в момента е най-големият пазар на марката.

Успехът дава кураж на компанията майка да увеличи инвестициите и резултатите са още по-добри – нови пазари се развиват година след година. До края на 80-те години Baileys навлиза в Голямата лига на водещите глобални марки алкохол. С нарастващите продажби, скоро възниква необходимостта от по-голям капацитет и през 1992 г. в предградията на Дъблин е открита фабрика с най-съвременни производствени съоръжения.

През 2009 г. износът на Baileys възлиза на над 50% от целия износ на алкохол от Ирландия. Всяка минута из целия свят се консумират над 2300 чаши от напитката.

Днес Baileys е на 9-о място в международната класация на най-продаваните глобални алкохолни марки и е най-продаваният ликьор в света (особено в безмитните зони по цял свят).

(Източник: списание Impact)

--------------------------------------------------------------------------------------

Специално в България от този месец марката се разпространява и с нов вкус – на лешник. Вносителите очакват, че той ще стане повод за повече срещи и разговори в компаниите от млади хора, особено сред дамите, които традиционно харесват този вид ликьор. По този повод те организират конкурс във Facebook страницата на марката. Там всяка жена може да разкаже за най-хубавите мигове с приятелките й.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ