Какво не обичат хората в рекламата?

 Какво не обичат хората в рекламата?

Има една фраза за клиентите в рекламния бранш, която е болезнено вярна – „никой не обича бранда ви колкото вас”. Същото може да се каже обаче и за рекламистите „никой не обича рекламата колкото вас”.

Всички в маркетинга знаят, че има части от професията ни, които подлудяват хората, включително и нас самите. Например рекламния клип, който трябва да гледаме преди да тръгне YouTube видеото. Ах! Спомняте ли си онези времена, когато го нямаше? Живеехме по-спокойно.

Както и да е. Оказва се, че днес едно сравнително бързо търсене в сайтове като Reddit и Digg може да покаже поредица дискусии, в които хората казват какво ги изнерва в рекламата. Има дори вестникарски колонки по темата.

Ето и някои от най-честите им оплаквания:

Заблужаващи промоции на коли. Например, когато се показва един модел, да кажем Honda Accord, и се съобщава, че компанията продава кола на цена 26 569 долара – най-ниската възможна за толкова качествен автомобил, след което идват финалните надписи и в тях пише „показаният в рекламата модел се продава на цена от 38 751 долара”. Макар че не е незаконна практика, първоначалното показване на по-модерната кола с ниска цена се усеща като подвеждащо.

Странични ефекти от медикаменти. Ако трябва да сме честни мнозина смятат, че лекарствата въобще не трябва да се рекламират. В някои реклами обясненията на страничните ефекти сякаш траят по-дълго от описанията на ползите.

Фалшиви сценарии съпруг-съпруга. Много от нещата в рекламата изглеждат нереалистично, но лошите актьори, които играят женени двойки, оглавяват списъка на изкуствените сценарии. Или мъжът е идиот, или жената е вманиачена на тема чистота, или двамата си задават нелепи въпроси.

Представянето на храна като изключително вкусна. Така например всички знаем, че един бургер не може да бъде толкова красив и че салатата рядко е с така ярки краставици и домати.

Гукащите бебета, които се усмихват.  Реално, бебетата много по-често плачат. Освен това рекламният образ на сладкото съвършено бебе е ефективен за не повече от секунда. След това омръзва.

Текст с грешки. Освен,че пишат всякакви думи в изречението с главна буква, марките слагат и допълнителни букви, измислят думи, за да са оригинални. Опитват да говорят на жаргон.

Крещящо продуктово позициониране. Има разлика как и къде се поставя с рекламна цел един продукт. Някои филми и шоу програми успяват да го правят по-елегантно. При други присъствието на продукта е стои напълно излишно.

По-високият звук на рекламния блок. Абсурдно е и се случва навсякъде по света. Гледаш телевизия и идва времето на рекламния блок – налага се незабавно да намаляваш звука с до 40%, след което отново да го увеличаваш.

Подценяване на зрителя. Глупави, несръчни хора. Действително, превключването на системите за управление на една Honda в движение не е лесно, но в много други случаи, като да си направим омлет или да сготвим бързо, не ни е необходимо IQ от 200. Незнайно е защо рекламодателите си мислят, че ще запалим печката.

Преувеличаване на ползите. Твърде големи обещания. Вярно, шоколадът може да е хубав, но дали е „богато на вкус, изпълнено с деликатен крем уникално преживяване с дъх на бадеми”? Ще ни изпрати ли той в мечтани места? Ще ни закара ли новата ни кола до невиждано красиви кътчета? Действително, рекламата е за това – за да преувеличава, но в това отношение трябва да има разумна граница.

Лаура Лейк, marketingabout.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Поемете контрола върху историята на вашата марка
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс