Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ключовите елементи, които ще определят успеха на маркетинговите стратегии в социалните медии през 2015 година
Всяка нова година носи мотивация за надграждане, нови предизвикателства и възможности, които ни помагат да подобрим работата си и резултатите, които постигаме. През 2014 година станахме свидетели на редица промени в сферата на социалните медии, научихме много неща и сега е време да приложим на практика наученото. И да, вече е 2015, през която пак ще трябва да се планират маркетингови стратегии. .
Маркетинг специалистите от Beshared споделят 5 ключови елемента, които всеки мениджър трябва да вземе под внимание, когато планира тазгодишната си маркетингова стратегия за социалните мрежи:
1. Цели
Присъствието на една марка в социалните мрежи трябва да бъде целенасочено. Няма как да постигнете удовлетворителни резултати, ако нямате цели. Целите са основата, която определя всичко останало – стратегия, измерители, ресурси, действия, изпълнители. Най-лесният ориентир за определянето им е жизнения етап, в който се намира маркетирания от вас продукт – популяризиране на продукта, увеличаване на продажбите, препозициониране, изграждане на определен имидж, създаване на емоционална връзка продукт-потребител и пр. Вие знаете най-добре в коя фаза е той.
2. Показатели
След като целите са дефинирани коректно и ясно, идва ред на това да се определят показателите, които ще се използват за отчитане постигането на тези цели. Ако целта ви, например, е да увеличите посещенията на уебстраницата си, ключов показател ще бъде трафика, който сте генерирали към нея от социалните мрежи. Ако се фокусирате върху по-висока ангажираност на аудиторията с вашата марка, основен показател ще бъдат харесванията, споделянията и коментарите в социалните мрежи.
3. Бюджет
Бюджетът е изключително деликатен и съществен въпрос, особено след като най-голямата социална мрежа Facebook намали естествения обхват на публикациите в края на 2014 година и увеличи цената за популяризиране и привличане на фенове. През 2015 година маркетинговите усилия във Facebook няма да доведат до значителен ефект, ако не разполагате с бюджет за платена реклама.
Препоръката на маркетинг специалистите е да отделяте по 2.00-4.00$ за спонсориране на всяка една публикация във Facebook, както и да таргетирате съдържанието според аудиторията, която искате да достигнете чрез съответните вградени опции в управлението на публикациите.
Привличането на нови фенове в социалната мрежа също изисква заделяне на определен бюджет на месечна база. Благодарение на богатите опции за таргетиране по демографски признак, интереси и поведение бюджетът за реклама може да се оптимизира и управлява изключително лесно, стига да отделяте време за анализ на постигнатите резултати.
4. Съдържание
Вече е ясно, че ако не разполагате с качествено съдържание в социалната мрежа, няма как да се радвате на вниманието на аудиторията. Всяка публикация разполага буквално със секунди, за да привлече и задържи вниманието на потребителите и да предизвика действие от тяхна страна – кликане на линк, коментиране или споделяне на публикацията. Постоянното, релевантно, интересно и креативно съдържание е ключът към успеха на всяка комуникационна стратегия в социалните мрежи.
През 2015 година трябва да се постараете да бъдете колкото се може по-разнообразни, интригуващи и креативни. Аудиторията много бързо се насища и отегчава от еднообразните и банални послания и изображения. Да следите какво прави конкуренцията е от съществено значение, но помнете, че вие трябва да правите коренно различни неща от нея, ако искате да спечелите аудиторията, за чието внимание се съревновавате.
Качественото съдържание представлява баланс между продуктови, забавни и полезни публикации, а съотношението между тях зависи от същността на продуктите, които маркетирате. Важен показател, който може да ви даде насоки дали съдържанието, което публикувате е качествено, е ангажираността на аудиторията. Тя се определя от харесванията, коментарите и споделянията на публикациите. Ако такива липсват, значи съдържанието трябва коренно да се промени.
5. Комуникация с аудиторията
Ако досега не сте го правили, новата година е отличен повод да поправите тази грешка. Следете редовно за съобщения, запитвания и коментари от фенове и реагирайте с навременен отговор. Запомнете, че това е точно толкова важно, колкото и създаването на качествено съдържание, тъй като показва грижа и отговорност на марката към нейните фенове и потребители и помага за създаване на силна емоционална връзка между тях.
Администраторите на продуктови страници в социалната мрежа се страхуват най-много от негативните коментари и най-често прибягват до тяхното триене или криене. Всеки негативен коментар съдържа в себе си и възможност да покажете, че сте открити и заинтересовани за своите потребители. Проучвайте възникнали проблеми, предоставяйте решения и се учете от грешките си – няма нищо срамно в тях, стига да не ги повтаряте.
Безспорно се радваме на положителни коментари, но колко често и как реагираме на тях? Всеки коментар е ценен, затова е полезно да се отделя време и да се благодари на конкретния фен, който си е направил труда да подкрепи дейността ви с един положителен коментар. Това насърчава аудиторията да продължава да следи страницата ви и да споделя свои коментари и снимки, свързани с вашите продукти, както и помага на феновете да разберат, че страницата, която са харесали не само „говори“, но и ги „слуша“.
„Социалното слушане“ е дейност, която маркетинг специалистите задължително трябва да практикуват в социалните медии. Когато искаш да създаваш съдържание, трябва да си готов и да слушаш хората, за които го създаваш. Страница, която не реагира на коментарите и въпросите на собствените си фенове е глуха страница, която постепенно ги отблъсква.
Социалните мрежи са значим канал за популяризиране на вашата марка, който се развива и усъвършенства постоянно в света на дигиталните комуникации. Ако не разполагате с необходимите компетенции и ресурси за планиране и изпълнение на маркетингова стратегия за социалните мрежи, Beshared съветват да доверите тази задача на специалисти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.