Маркетингово съдържание от служителите

Маркетингово съдържание от служителите

Управлявате бранд в интернет и отчаяно се нуждаете от още онлайн съдържание? Искате все повече хора да говорят за продуктите ви? Знаете, че можете да използвате и оптимизация в интернет търсенето. Искате обаче да обвържете по-добре клиентите си. Надявате се дори да създадете онлайн общност под знаменателя на марката си?

Можете да наемете автори на свободна практика, които да пишат текстове, публикувани от името на бранда в интернет. Може би вече дори сте опитали този вариант. Проблемът обаче е, че тези външни автори не са в състояние да познават напълно компанията или продуктите ви. А когато става дума за ангажиране на интернет потребителите, автентичността е всичко.

Кой може да ангажира хората по естествен, автентичен начин? Отговорът е пред вас: Служителите ви. Те могат да бъдат авторите на най-доброто маркетингово съдържание от името на компанията.

Това отбелязва в Inc.com Джеф Хейдън – представител на американската фабрична индустрия, с добро познание в областта на управлението на хора, маркетинга и технологиите. Той разказва, че е поискал маркетинг препоръки от създателите на Compendium – платформа за маркетингово съдържание, която позволява на американския бизнес да създава, обхваща и управлява съдържание в свои собствени брандирани пространства. Експертите са му дали няколко съвета как различните служители могат да се ангажират за създаване на ценно онлайн съдържание, излъчено от името на бизнеса. Препоръките са следните:

*Не опитвайте да налагате стил или глас. Различните хора се свързват с различни аудитории и страници на марки, но никой не се ангажира с корпоративен говорител. Не опитвайте да налагате особен стил. Позволете на служителите си да комуникират по собствен начин. Истински хора трябва да се свързват с истински хора. Уверете се, че служителите ви комуникират професионално.

*Не ограничавайте полето за игра. Отворете възможността за участие в маркетинг дейностите за представители на потребителското ви обслужване, инженерството, технологиите, продуктовото развитие. Различните хора имат различни интереси. Колкото повече различни служители участват в маркетинга, толкова по-голям шанс има да посрещнете нуждите на различни аудитории.

*Редактирайте деликатно. Много хора разказват, че не са се чувствали по-ценени от моментите, когато от компанията са ги помолили да разкажат мнението си или гледната си точка. Тогава те са почувствали, че играят ключова роля от полза на бранда.

*Подчертавайте и промотирайте индивидуалните автори. Изписвайте имената им, длъжността им в компанията. Поставяйте техни снимки. Покажете ги като представители на фирмата. Дайте им възможност да изградят собствена лична марка. Тяхната видимост ще рефлектира положително върху тази на компанията. И ще стимулира да създават още хубаво съдържание, защото е тяхно.

*Предложете на авторите да покажат от свое име в социалните мрежи съдържанието си, публикувано в маркетинг платформата на фирмата.

*Възползвайте се от авторските категории на Google (Google author rank). Това може да подобри SEO резултатите ви.

*Споделяйте резултатите. Добрите маркетинг платформи проследяват индивидуални статистики като посещения, коментари, трафик от социалните мрежи, трафик от търсенето. Тези данни са подходящ начин да се дава на авторите обратна връзка и да се информират авторите – служители на компанията. Дори да се стимулира състезателен дух между тях.

*Мислете над маркетинга. Сайтът на фирмата ви може да бъде и силен инструмент за търсене и контакт с нови кадри.

*Забравете подхода на командването и контрола. Генерираното от служителите съдържание е един възможен подход във фирмените комуникации. Отдавайте свобода. Понякога е е случвало и да изпъкне автор с уникален стил, който да се свърже с аудиторията и да стане търсен от нея.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ