Красива реклама за втория брак преобръща нравите в Индия

Сватбите са мощен инструмент в рекламата, защото означават повече от съюз между двама души. Те са ритуал - външна проява на надеждата, че можем да постигнем и заслужаваме да постигнем щастлив край. Разбира се, невинаги след тях идва такъв, но повечето хора се надяват, че останалата част от историята ще може да се обобщи с фразата „и заживели щастливи”. И обратно. Когато публиката не вижда сватбената си история, разказана в рекламата, която е един от най-убеждаващите начини за разказване на истории в модерната култура, тя започва да се чувства така, сякаш за нея е невъзможно, или дори по-лошо – че не заслужава – постигането на щастлив край.

Това коментират авторите на Adweek. Те разказват, че то е причината в момента Индия да е "омагьосана" от много красива реклама на бижута. Видеото разказва за втората сватба на индийка с мъж, на която присъства малката й дъщеря, хубава като кукла. То показва как булката се приготвя, слагайки масивна огърлица с марката Tanishq, след което среща младоженеца и двамата започват да изпълняват сватбените ритуали, като обикалят в кръг. Детето пита дали може да се присъедини към тях и се включва. Накрая то задава въпроса може ли да нарича мъжа „татко”.

Индия е нация, в която разведените жени и вдовиците в исторически план са третирани като изгнаници. Темата на рекламата за жената, която се жени повторно, и за мъжа, който се отнася към нея и дъщеря й с любов и респект, е революционна и изключително смела.

За да добави гориво в огъня, агенцията, която я заснема, Lowe Lintas, избира за главна героиня модел, чиято кожа видимо е с един тон по-тъмна от тази на повечето рекламни булки, показвани в Индия досега. Традиционно, в страната по-тъмната кожа се смята за изключителен недостатък при жените. И така, посланието е, че не само можеш да откриеш щастието във втория брак, но и можеш да го намериш без значение от цвета на кожата си.

Криейтив директорът на Lowe Lintas Арун Ийер обяснява, че кастингът в тази кампания е бил всичко. „Трябваше да изглежда за публиката като брак между двама равни, не като акт на съжаление, направен от мъжа”, казва той.

Невероятно е това, което той и колегите му са сътворили, въпреки че ще са нужни повече от няколко реклами на бижута, за да се постигне в Индия истинската промяна, коментира още Adweek.

Вижте. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ