Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кратка история на търговията във Facebook
Марките по целия свят представят продуктите си на страниците на Facebook вече повече от две години. Търговията чрез социалната мрежа се разраства. Най-големият онлайн магазин, с покупки на предмети чрез транзакции от кредитни карти, към момента е този на Лейди Гага. Той е свързан с фен страницата й във Facebook, където певицата има над 40 млн. фена. В него почитателите й могат да си купят тенски с нейния лик, винилови плочи, очила.
Множество други предмети, свързани с личните марки на знаменитости или спортни отбори, както и продукти и услуги на компании, се продават чрез онлайн магазини във Facebook. Сайтът определя в много висока степен интернет търговията във всички останали сайтове, както и реалните решения за покупка на хората, повлияни от присъствието на марката в социалната мрежа и отзивите за нея сред приятелите им.
Целият свят е любопитен да разбере как ли ще се развие в бъдеще търговията чрез Facebook.
Някои изследователи в маркетинга предвиждат, че т.нар. социална търговия ще надхвърли 30 млрд. долара глобално до 2015 г. Тази търговия ще бъде стимулирана от социалните мрежи и сайтовете за споделяне, но неин основен двигател ще бъде Facebook. Все по-голяма част от марките правят своя страница - прозорец за продажби от Facebook към онлайн магазин. Чрез присъствието си в сайта на Зукърбърг те промотират и набират нови клиенти. Въпреки това в последно време някои от тях като Gap, Delta Air Lines и 1-800-Flowers.com намаляват ранните си инвестиции и не желаят да влагат толкова в търговията си чрез най-заетия сайт.
Скоро ще се навърши втората годишнина от първата транзакция през Facebook – покупка на букет от 34 долара от 1-800-Flowers.com, разказва Бърнард Уорнър в AdvertisingAge. Той и неговата фирма за проучвания, анализи и консултации Social Media Influence се върнаха назад в историята на социалната мрежа и съставиха интересна графика с най-важните моменти, които са я превърнали в сила на онлайн продажбите на дребно.
В нея пише, че:
- Facebook се е родила през февруари 2004 г.
- През ноември 2007 г. тя е вградила прозорец за търговия (Shop Window) в профила на марките.
- Май 2007 г. платформата с приложения на Facebook свързва сайта с www.
- Февруари същата година са представени виртуалните подаръци.
- Точно две години по-късно е внедрен бутона „харесва ми” с палец нагоре.
- Юли 2009 г: първата транзакция чрез Facebook – букет цветя.
- Септември 2010 г. – първият продавач на дребно предлага във Facebook картички за подаръци.
- Месец по-рано е приложено Facebook Places.
- Август 2010 г. Delta Airlinies слага в профила си във Facebook прозорец, в който потребителите могат да резервират директно от социалната мрежа билети за полети онлайн.
- Юли 2011 г. Facebook има 750 млн. потребители.
Информационната графика можете да видите тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.