Маркетинг истории на успеха (финал)

Маркетинг истории на успеха (финал)

Маркетинг истории на успеха (финал)

Истината е в практиката, смята американският маркетинг консултант Уолас Хамилтън. Той разказва с какви стратегии и съвети е постигнал най-добрите си постижения в 30-годишната си кариера на съветник на малкия бизнес.

Историите му доказват как чрез правилна маркетинг стратегия фирмата може да постигне желаните бизнес успехи, полагайки усилия в трудни времена. Въпреки че голяма част от компаниите предприемат като първо действие ограничаване на маркетинга, когато бизнесът им започне да затъва, други вършат точно обратното. Обръщат се към маркетинг тактики, за да излязат от кризата и да предизвикат продажби. Често изборът им е правилен.

Ето още един пример от практиката на Уолас Хамилтън:

Компания/Организация: Университетът на Финикс в САЩ.

Продукт: Образователни програми за висшисти.

Ситуация: Висшето учебно заведение разчита на собствен бюджет и спонсорство. Следователно рекламата и записването на нови и нови кандидати за висшисти в него е от ключово значение за размера, печалбите и качеството на образователния му бизнес. Университетът се обърнал към консултанта, за да поръча маркетинг план за стимул. Особено важно било увеличаването на броя на студентите му в кампусите (филиалите) му извън щата Аризона.Университетът разполагал с план, разработен от представители на факултетите му. Той обаче не давал желания резултат.

Решение: Когато се обърнали за помощ, от ръководството на университета изразили недоволство от маркетинг плана, който преподавателите във факултетите им били съставили. Уолас Хамилтън и негови колеги съставили нов план за образователните програми по бизнес на учебната институция. По-ксъно в него била включена и стратегия за помощните обучителни програми. "Екипът си свърши домашната работа", разказва Хамилтън. В този случай фирмата изследвала структурата на кандидат-студентски прием на университета и установила, че решението не се таи в купуването на по-големи реклами, или в инструменти на директния маркетинг като електронната поща с информация за новите му програми и цената им.

"Акцентирахме върху състоянието на кампусите и типа на хората, отговорни за набирането на нови студенти. Управата на университета преструктурира вътрешните си маркетинг функции, разположи изцяло нови кампуси според наставленията ни и внедри програма за контакт с клиентите. Така те подобриха целите си за приходи, които са 30% ръст в следващите пет години. И тъй като не можем да си присвоим всичките заслуги за продължителния им растеж, ще вземем колкото можем!", казва консултантът.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ