Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетингът в магазина се дигитализира
Търговията в магазините става все по-зависима от организацията на щандовете, поставянето на дигитални екрани и самопредлагането на място.
Това смятат маркетингови специалисти от света. Хиляди фирми се занимават с подобряване на съоръженията за реклама вътре в търговските пространства. Мислят за нови, модерни стратегии за маркетингово въздействие в тези пространства, защото клиентът взема решението за покупка най-вече докато е вътре в магазина.
При толкова много решения, които съвременният човек трябва да вземе в ежедневието, той все по-рядко предварително мисли за кой точно продукт да отиде и къде точно. Затова силата на въздействие на маркетинговото съобщение на място, вътре, се увеличава.
В същото време маркетингът на място се дигитализира. Най-вече заради новите, специализирани екрани, поставяни на местата за покупка, където клиентите вземат решенията (point-of-purchase displays или POP displays). Техните съобщения, промоциите в рекламата показвана в тях, въздействат върху решаващите хора на място.
Американското списание Inc. коментира темата за POP екраните и така нареченият in-store, point-of-sale маркетинг и неговото дигитализиране
В света на търговията на дребно, POP съоръженията може да бъдат специално разположени рафтове с нареден само определен вид стоки, например само с бутилки Pepsi, плакати с изписани промоции вътре в магазина (Днес купете шунката с марка Х 30% по-евтино"), дигитални съобщения на електронни телевизионни екрани отгоре над главите на преминаващия поток от купувачи в супермаркета и други - вътре в мола, козметичното студио. Смята се, че над 70% от решенията си за покупка хората днес правят в магазина, затова тези маркетингови техники са все по-важни. Те може да имат решаващо въздействие върху продажбите на определена продуктова категория или бранд. Може да съживят тези продажби.
От скоро се увеличава броят на монтираните електронни екрани в магазините, които заместват познатите статични картонни или пластмасови ъглови високи щандове и табла. Екраните излъчват на мястото за решаване за покупка продуктова информация. Показват талони за пазаруване. Софтуерът за контролиране на тези машини - динамични POP дисплеи, обикновено позволява обновяване на съдържанието в тях почти в реално време. Това дава възможност на бранд мениджъри да показват на екраните маркетингова информация така че да експериментират, да таргетират по георграфски признак в рамките на промоционални кампании.
Хората повече от всякога вземат решенията си за покупки в магазина и не действат преднамерено и с предварителна стратегия. Въпреки популярността на онлайн пазаруването, специално в Щатите се смята че 90% от решенията за попкупка възникват вътре в магазините, защото все пак не всичко все още се предлага онлайн, продължава сп. Inc. Маркетолозитe персонализират стратегията си към клиентите още повече, благодарение на дигитализацията на point-of-sale маркетинга.
Point-of-purchase (POP) програми работят за това търговците и хората да наблюдават постоянни и коордирани маркетингови съобщения на екраните. Такъв пример е фирмата Excel Displays and Packaging в САЩ. От 1989 г. тя се занимава с проектиране и производство на POP екрани, графично опакова стоки за търговия на дребно, произвежда дигитални обозначения за вътре в магазина. "Дните, в които данните се използваха само за да се вземат маркетингови решения, приключиха", смята Браян Хътчинсън, вицепрезидент маркетинг в Excel. "Искаш да поддържаш съобщението постоянно, но тонът, визията и дори цветът трябва да са персонализирани на базата на преживяването за покупка, което маркетираш", казва той и подчертава, че намаляват статичните маркетингови съоръжения в магазините. Въвеждат се повече и повече екрани и софтуер за самореклама на продуктите им вътре в тях.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.