Марките с музикално ДНК

Лицензирането на популярни песни за озвучване на реклами не е нещо ново. Има обаче и рекламодатели по света, които отиват стъпка напред, обвързвайки бранда си с музиката.

Ритъмът е вплетен в ДНК-то на някои марки, разказва Advertising Age. Става дума за компаниите, които демонстрират пред потребителите, че създаването на музика и слушането й са важна част от облика им.

Така например American Express в САЩ излъчва онлайн концерт с изпълнения на големи музиканти. Програмата е стартирана през 2010 г. Тя свързва висококачествените музикални продукции с бранда и ангажира забележими режисьорски таланти да заснемат музикалните шоу програми. За излъчванията AmEx си партнира с Vevo и YouTube, които предават на живо събитието от сайта й amexunstaged.com. За инициативата през годините са работили The Killers, Duran Duran, Дейвид Линч, Джак Уайт и Гари Олдман.

Burberry също е един от световните брандове с маркетинг акцент върху музиката. Особено откакто Кристофър Кейли стана неин кирейтив директор през 2001 г. Той направи музиката ключва част от рекламните усилия на модния бранд. Една от най-големите инициативи на компанията е Burberry Acoustic, която показва работата на начинаещи британски музикални таланти чрез серия от стилни онлайн видеоклипове.

Автомобилният производител Lincoln също залага на музиката откакто прави опити за възстановяване на вниманието към него от началото на миналата година под таглайна “Hello Again”. В рамките на амбициозен проект марката похарчи значителна сума за сътрудничество с музикални изпълнители. Тя организира съвместно с наетата от нея агенция Hudson Rouge и режисьора Крис Милк излъчване на изпълнение на певеца Beck, който изпя негова интерпретация на песента на Дейвид бауи “Sound and Vision”. Изпълнението беше филмирано в 3D от студио 20th Century Fox в Лос Анджелис.

Музиката е в кръвта на Oreo. Брандът не лицензира музика, а заложи на това да създаде свой музикален хит. Тя издаде химна си "Wonderfilled", считан за важен успех в първата рекламна кампания на агенция Martin за производителя Mondelez.

Музиката дава крила и на Red Bull. Брандът, известен със своята креативност и организирането на уникални кампании, счита музиката за важна част от идентичността си. Особено защото енергийната напитка се вписва във всякаква озвучена от музика обстановка. Red Bull се пие както у дома с чаша водка, така и навън, в заведение. В продължение на повече от десетилетие тя организира под шапката си фестивал, наречен музикалната академия на Red Bull.

Converse, Phillips и Taco Bell в Америка също обичат музиката. Специално Converse е дългогодишен поддръжник на музикалното сътрудничество. Брандът спортни обувки и облекло работи с агенция Anomaly за създаването на песента "Three Artists, One Song", в която се включиха редица артисти. Philips Sound пък е тврочески майстор в използването на музиката за стимулиране на продажби на слушалки и говорители. От години тя опитва да „отглежда” фенове, които да оценяват и обичат хубавата музика и креативността. Една от последните й кампании бе проведена под мотото „Обсебени от звука” Съвместно с агенция Tribal DDB в Амстердам Phillips създаде интерактивно музикално преживяване, в което излъчи изпълнение на носителя на награда „Грами” оркестър Metropole онлайн.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ