На какво ме научи писането на цяла книга за 72 часа

На какво ме научи писането на цяла книга за 72 часа

Наскоро изпратих жена ми и децата при родителите й на 400 мили, барикадирах се у дома и седнах да пиша книга по темата как да се продава в LinkedIn.

Само за 72 часа бях приключил ръкописа и книгата беше оживяла - тя се продаваше в Amazon. Дори по-хубаво: Стратегически бях създал "сламки" в книгата, които водеха читателите до страници в сайта ми с бонуси като видеоклипове с обучения и безплатни уебинари - това бе естествено онлайн продължение на нещата, които хората откриваха четейки. 

Вие можете (и трябва) да направите същото нещо за бизнеса си! И още преди да ми кажете "Не знам как да напиша книга, ти луд ли си?", ще ви покажа защо най-вероятно вече имате за себе си една цяла написана книга, просто още не сте го осъзнали!

Маркетинг чрез съдържание = Да спечелиш правото да помолиш за внимание 

Преди да обясня за книгата, ще отбележа това: през 2016 г. вече не е приложимо да очаквате идеалните клиенти, или потенциални купувачи, да ви подарят от времето, вниманието и парите си, просто защото ги молите. Вместо това, Вие трябва да си спечелите правото да ги помолите. 

Съдържанието е начинът, по който доказвате, че може да ви се има доверие, че сте авторитет и експерт, преди някой друг изобщо да ви е заговорил лично. Това е начинът, по който ви откриват, препоръчват и споменават бизнеса ви абсолютно непознати хора онлайн. И докато онлайн съдържанието (видеоклипове, подкастове и други) е широк набор и оправдано е такова, да не забравяме за най-старата форма на контент маркетинг на планетата, а именно - книгите. 

Най-хубавото е, че използвайки проста платформа като CreateSpace на Amazon, за хората е по-лесно от всякога да напишат, публикуват и продават книги онлайн. 

Имайте това предвид, а ето и три ключови урока за маркетинг, които научих докато написвах последната ми книга, както и как може да ги приложите към бизнеса си, за да създадете растеж и резултати. Съвсем откровено. 

Урок 1. Погледнете в това, което вече сте направили. 

Ако създавате какъвто и да е вид съдържание онлайн, за да маркетирате и разраствате бизнеса си, вие вече разполагате с фундамент да напишете една книга. Всъщност, аз не написах, а пренаписах голяма част от моята книга, като копирах и преформатирах публикации, които съм слагал в блога си в продължение на 9 месеца по темата за LinkedIn.

Какво искам да кажа: Ако вече имате блог, видеоклипове, подкастове или друго съдържание, което сте направили онлайн, вие имате материал за книга, който ви чака! 

Скорошни примери за използване на тази стратегия включват това как Луис Хаус превърна неговите подкаст интервюта "School of Greatness" в първокласна книга - бестселър за бизнес знаменитости. Той сложи на книгата същото име. Предприемачът Кари Вайнерчук направи популярната си онлайн видео серия "#AskGaryVee" с въпроси и отговори бестселър. Има и други примери. В двата изброени, съдържанието вече е било налично - Хаус е разполагал с безбройни часове аудио интервюта с бизнес лидери, които е могъл да сподели под формата на книга, а Вайнерчук е имал стотици въпроси на зрители на клиповете му, които е отговорил във видео формати онлайн. Между другото, той дори отива по-далеч, като включва стотици въпроси на пуликата (и неговите отговори) в специално създадена търсачка в неговия сайт, подобна на Google - #AskGaryVee. 

Урок 2: Променете предназначението! 

Ключът тук е да откриете бързи и ефективни начини да смените целта на съществуващото си съдържание така, че да може да го превърнете в книга или други ресурси. 

Ако имате аудио или видеоклипове, използвайте сайтове като SpeechPad, за да ги свалите в текстове - предлага се на цени от 1 долар на минута. Аз ползвах SpeechPad, защото можех да им изпратя 5-минутен аудио или видео клип и да получа в замяна документ на Microsoft Word с текст от 400-500 думи, който е изчистен от буквени грешки и който мога да копирам и поставя в раздел от новата ми книга. Това ми струваше 5 долара. 

Освен това работи хубаво, защото така сваляте точно каквито са думите в записи на разговори в аудио и видео формати - за читателите е приятно и полезно да четат текстове в естествен тон, така сякаш някой реално им говори - лесно да разбират какво им се казва. Основно правило в създаването на добрия текст с практична цел е "Пиши както говориш".

Урок 3: Вградете "сламки" в книгата, които ще мотивират хората да разгледат онлайн ресурсите ви. Предложете им посочени линкове. 

Използвайте книгата като "фуния", чрез която да увеличите списъка си от имейли за контакт и за да мотивирате хора да се запишат за абонаменти на онлайн обучениятта ви и уебинарите, в които участвате. Предложете им "бонус материали" в сайта ви. 

Какъвто и да е планът ви, е от ключово значение да привлечете вниманието на читателите в правилния момент, докато те се радват на съдържанието ви, харесват го. Придвижете ги в този момент към контакт с вас и вашите материали онлайн или към лично запознаство с вас. 

Помнете, вашата книга е вашата платформа - не се страхувайте да споделите колкото може повече - за различни подкастове или услуги, които предлагате. Ако им е харесало да четат каквото казвате и им е било полезно, хората ще се свържат с вас. 

Защо книгите работят толкова добре

Помнете, книгите имат дълъг живот на рафта на личната домашна библиотека (онлайн или на друго място). Те могат да създават нови възможности за работа в идните години. Може да изглежда на пръв поглед много трудно да бъде написана такава, но да си издаден автор (самоиздаден или друго) все още гради уважение и е доказателство за авторитет, от който ще се ползвате както онлайн, така и в реалния живот.

Така че се организирайте и го направете!

По съвет на Джон Нимо, основател и главен изпълнителен директор на LinkedIn Riches, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ