Най-голямата грешка на марките

Най-голямата грешка на марките

Най-голямата грешка на марките

Най-големите марки в света днес се обясняват със слоган, който е прост и ясен, разбираем за всички. Например Apple с нейния “Think Different” или Nike с популярното „Just Do It". Това е едно от нещата, които са ги направили толкова запомнящи се през годините

„Ако искате хората да купуват бранда ви, по-добре сведете смисъла му до 2 - 5 думи. Ако не можете да го сторите, сте виновни в допускането на най-често срещаната и определяща брандинга грешка – неспособността да се направи така, че хората ясно да разбират какво е брандът и зад какво застава той.“ Това смята известният в САЩ инвеститор и участник в риалити телевизионното състезание в ефира на ABC Shark Tank Даймънд Джон. 

„Би трябвало да се вслушаме в съвета му, той знае“, коментират авторите на Business Insider. Те разказват, че милионерът е създател на мъжката марка облекло FUBU. Той има голяма роля в изработването на дизайна на много разпознаваемото в Щатите нейно лого с вид на графити. 

Модната линия, която Джон основава и популяризира успешно с маркетинг, е насочена към градския мъж в Америка. Тя е от спортно-елегантно облекло и стартира през 1992 г. след три провалени опита да се популяризира от ветераните рапъри ЕлЕл Кул Джей и покойния Ноториъс Би Ай Джи. През 2010 г. марката се ребрандира като FB Legacy - основните букви в името от по-рано остават. Това бил отговорът на Джон към мейнстрийм модата за мъже по онова време, опит дрехите му „да служат на хората, които все още се чувстват деца в себе си и истински са обичали хип-хопа“. Тази демографска група действително не намирала с какво да се припознае в модната индустрия. 

„Ние, създателите на FUBU, от самото начало знаехме за какво е нашият бранд и какво ще направим с него“, разказва Джон в интервю за сайта на списание Entrepreneur. “Бяхме фокусирани много конкретно върху съобщението зад какво стои FUBU – For Us By Us (“от нас за нас“ - англ.). Това беше мантрата на бранда ни. Ако не можеш да опишеш своя в 2 до 5 думи, оставяш на другите да го интерпретират и той неминуемо ще пострада от това“, обяснява той. 

Колегата му в предаването Shark Tank и инвеститор Кевин О'Лиъри допълва, че освен това марката трябва да се отличава и с още едно много важно качество – постоянството. То е толкова важно, колкото тя трябва да бъде незабравима, с благозвучен слоган. 

„Посланието ви трябва да остава едно и също във времето. Не може да го променяте постоянно, защото брандингът е игра с дълго времетраене. Щом тръгнеш по пътя й, оставаш с това, с което си стартирал, и го защитаваш, за да растеш с него. Определяш го, като си постоянен и последователен. И то определя компанията. Това е брандингът“, смята той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ