Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-голямата грешка на марките
Най-големите марки в света днес се обясняват със слоган, който е прост и ясен, разбираем за всички. Например Apple с нейния “Think Different” или Nike с популярното „Just Do It". Това е едно от нещата, които са ги направили толкова запомнящи се през годините.
„Ако искате хората да купуват бранда ви, по-добре сведете смисъла му до 2 - 5 думи. Ако не можете да го сторите, сте виновни в допускането на най-често срещаната и определяща брандинга грешка – неспособността да се направи така, че хората ясно да разбират какво е брандът и зад какво застава той.“ Това смята известният в САЩ инвеститор и участник в риалити телевизионното състезание в ефира на ABC Shark Tank Даймънд Джон.
„Би трябвало да се вслушаме в съвета му, той знае“, коментират авторите на Business Insider. Те разказват, че милионерът е създател на мъжката марка облекло FUBU. Той има голяма роля в изработването на дизайна на много разпознаваемото в Щатите нейно лого с вид на графити.
Модната линия, която Джон основава и популяризира успешно с маркетинг, е насочена към градския мъж в Америка. Тя е от спортно-елегантно облекло и стартира през 1992 г. след три провалени опита да се популяризира от ветераните рапъри ЕлЕл Кул Джей и покойния Ноториъс Би Ай Джи. През 2010 г. марката се ребрандира като FB Legacy - основните букви в името от по-рано остават. Това бил отговорът на Джон към мейнстрийм модата за мъже по онова време, опит дрехите му „да служат на хората, които все още се чувстват деца в себе си и истински са обичали хип-хопа“. Тази демографска група действително не намирала с какво да се припознае в модната индустрия.
„Ние, създателите на FUBU, от самото начало знаехме за какво е нашият бранд и какво ще направим с него“, разказва Джон в интервю за сайта на списание Entrepreneur. “Бяхме фокусирани много конкретно върху съобщението зад какво стои FUBU – For Us By Us (“от нас за нас“ - англ.). Това беше мантрата на бранда ни. Ако не можеш да опишеш своя в 2 до 5 думи, оставяш на другите да го интерпретират и той неминуемо ще пострада от това“, обяснява той.
Колегата му в предаването Shark Tank и инвеститор Кевин О'Лиъри допълва, че освен това марката трябва да се отличава и с още едно много важно качество – постоянството. То е толкова важно, колкото тя трябва да бъде незабравима, с благозвучен слоган.
„Посланието ви трябва да остава едно и също във времето. Не може да го променяте постоянно, защото брандингът е игра с дълго времетраене. Щом тръгнеш по пътя й, оставаш с това, с което си стартирал, и го защитаваш, за да растеш с него. Определяш го, като си постоянен и последователен. И то определя компанията. Това е брандингът“, смята той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.