Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-добрият начин да създадете любов към бранда
„Искате ангажирани, лоялни клиенти? Направете ги герои в тяхна собствена история!“
Това съветва в раздела си за маркетинг списание Inc. в САЩ. Изданието цитира Гастън Легорбъру и Дарън (Даз) Маккол – шефове на агенцията за дигитална реклама SapientNitro в САЩ. Те използват термина „storyscaping”, за да опишат стратегически процес, в който една компания може да печели привързаност, като измисля история и поставя в центъра й клиента. Наскоро двамата издадоха книга, в която обясняват подробно как точно може да се случи това.
Според тяхната концепция силата на историята е нещо, което всяка компания може да използва, за да създава влияние. „Историите разказват как ние, хората осмисляме света. С тях свързваме серия от събития с място, човек, обект. Всичко на този свят има своя история и това е начинът, по който сортираме нещата“, казва Легорбъру. Той допълва, че всички живеем във все по-сложен свят и се губим в движение напред и назад между виртуалната и истинската реалност. Стимули да правим нещо (да купуваме, харесваме) идват към нас по безпрецедентни начини. Нуждата да организираме живота си в истории става все по-силна.
Как една марка може да го прави за клиентите си?
Ето препоръките на авторите.
- Започнете с обичайното в маркетинга: Определете целта на бизнеса. Тя е заложена в мисията ви. Това са основните ви ценности. Убедеността ви, че правите нещо по-добро. Че продуктът или услугата ви превъзхождат конкуренцията и правят живота на хората по-добър. Формирайте я като маркетинг съобщение и нека то звучи максимално приземено, максимално приближено до живота.
- Разгледайте идеалния клиент, който е вашия таргет. Научете всичко за него. Какво желае? За какво мечате? От какво изпитва необходимост? Как се чувства спрямо нещата? Нуждите му и емоционалните му потребности са две различни неща. Ако бизнесът ви отговаря на нужди, трябва да откриете начини и да се свързва емоционално.
- Създайте свят. В идеалния случай, когато един клиент си взаимодейства с компанията ви, той трябва да навлиза в свят, в който всичко е взаимосвързано. Технологията прави това възможно. Приложения за таблети и телефони се свързват с телевизията, с действителната ни реалност, като ни снабдяват с любопитна или сервизна информация. Видео се разпространява в социалните мрежи в безпрецедентни обеми. Чрез всички възможности да използва технологичните платформи, марката може да създаде свят, в който да се разгърне историята на клиента. Тази история трябва никога да не свършва. В нея ще има само запетаи. Тя ще е без точка.
Вижте още: Ефект на Зейгарник в маркетинга
- Изградете потребителски изживявания и вдъхновете истории. Представете си, че имате собствена кинозала. Разполагате само с един екран. Как ще се конкурирате с мултиплекс арените в моловете? Отговорът: Ще сложите дивани, вместо седалки. Ще предложите на хората да поръчват предварително освен билетите и храната си за кинозалата. И ще поддържате салона винаги много чист. Тогава посетителите ще разкажат „Веднъж бях в едно малко кино и се изненадах приятно! Няма да повярваш...“ Създавайте среда, в която да заживее клиента заедно с вас.
- Окуражавайте клиентите да споделят. Къде? В социалните медии, разбира се. Не забравяйте да трупате капитал от това споделяне. Предлагайте безплатна снимка на човека след всяко събитие, свързано с бранда ви. Това ще бъде част от социалния ви капитал.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.