Най-лошата реклама в историята на Apple


На безпощадна критика бе подложена новата рекламна кампания на Apple. Тя бе осъдена както от експерти, така и от журналисти и интернет потребители. Една от най-суровите критики бе отправена от Кен Сегал, креативен директор на TBWA/Chiat/Day и автор на слогана „Think Different” (б.р. „Мисли различно!”). В блога си той я заклейми като най-лошата в историята на компанията.

Самата кампания включва три клипа като главен герой във всеки от тях e „Геният на Apple” – млад мъж в синя тениска с лого на компанията, както на продавачите в магазините на Aplle. В клиповете той описва предимствата на различни продукти и услуги на компанията: в едното обяснява как баща може да оформи снимката на новородения си син с помощта на програмата iPhoto, в другото помага на пасажер в самолет да монтира видео като използва програмата iMovie, а в третата уведомява случаен минувач, че компютърът, който си е купил не е истински Apple.

„ От рекламните филмчета става ясно, че очевидно са ориентирани към хора, които не разбират много от техника за разлика от предишните рекламни кампании с фокус към компетентни потребители на електроника”, отбелязва в коментара си Сегал.

Порталът Investor Place пък отиде още по-далеч като пусна статия, в която в пет точки буквално срива идейния замисъл на кампанията. Според онлайн-изданието тя обижда потребителите и почитателите на марката, защото ги представя като глупаци; главният герой демонстрира излишен снобизъм; устройствата на Apple са представени като твърде сложни за употреба, което е в разрез с генералната концепция на бащата на марката Стив Джобс да са максимално лесни за ползване; рекламата не „продава”, защото не се фокусира върху конкретен предмет или функция; освен това предизвиква раздразнение сюжетът с младия баща, в който той, вместо да се вълнува от раждането на сина си, отива при съседа да обсъжда с него възможностите на някаква програма.

Предишната мащабна кампания на Apple се състоеше от серия клипове, демонстриращи възможностите на гласовия асистент Siri. В нея участваха знаменитости като режисьора Мартин Скорсезе и актьорите Самюел Джаксън и Джон Малкович.

В клипа, който следва можете да видите и трите реклами. Ако преди това сте видели и клиповете в хиперлинковете няма как да не забележите разликата в класите на двете кампании.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела