Най-лошите подаръци за Коледа

Най-лошите подаръци за Коледа

Казват, че в подаръка най-важно е вложеното послание, не цената, изработката и практичната полза от него. И може би е вярно.

Всъщност, в основата на идеята да поднесеш на някокого подарък трябва да е залегнало желанието да му кажеш „Благодаря!”. За това, че е до теб, че споделя времето си с теб, а ако си в сферата на бизнеса – че ти дава парите си.

Искате да отблъснете клиентите с маркетинг? Няма нищо по-лесно. Само им предложете неадекватни подаръци по празниците. Ето какви:

Бутилка вино с логото на фирмата. Всички сме получавали такива бутилки през годините. В един момент дори сме натрупвали по няколко. Проблемът е, че оригиналността на идеята се изчерпа преди 20 години. Сега бутилката вино с рекламна цел по Коледа е нещо клиширано и малко тъжно. На някои клиенти тя навява мисълта, че фирмата опитва да мине евтино. И че не е особено креативна.

Брандирани химикалки, бележници, предмети за бюрото. Това не са подаръци, а промоционални инструменти за бизнеса. Помнете: Само защото давате на някого нещо безплатно, не означава, че то е подарък.

„Специална празнична оферта” от типа 5% намаление за стоки над 100 лв. през декември. Замислете се, нелепо е. Подобни талони и ваучери казват: купи си нещо от мен за 100 лв. и ще ти подаря 5 лв. Не звучи много празнично, нали?

Папки и канцеларски материали с вашето лого.

Билет за лотарията. Практиката фирмата да подарява на служителите си билети за по два долара в евтин плик с картичка се ползваше с известна популярност в САЩ, но вече не. Защото мнозина смятат, че така работодателят на практика им казва: „Не можеш да ми се сърдиш, че нищо не съм ти дал. Това, че нямаш късмет, си е твой проблем. При все това, честита Коледа!”.

Кошница с лакомства. Тя е клише. Щом съдържанието й изчезне, често се чудим какво да сторим с нея. И все пак, ако държите на нея, не слагайте бутилки с ликьори със странни цветове. Не се харесват от повечето хора. 

Облекло. Особено дрехи с големи фирмени лога върху тях. Шапки и фланелки. Те също попадат в категорията „антиподаръци” за Коледа, защото рядко размерът им е подходящ за конкретния човек. Хората не са билборд на бранда ви. Или поне не по Коледа.

Мнение на американския маркетинг автор Андрю Грифитс в списание Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул 
На днешната дата, 18 май. Международен ден на музеите
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"