Най-лошите подаръци за Коледа

Най-лошите подаръци за Коледа

Казват, че в подаръка най-важно е вложеното послание, не цената, изработката и практичната полза от него. И може би е вярно.

Всъщност, в основата на идеята да поднесеш на някокого подарък трябва да е залегнало желанието да му кажеш „Благодаря!”. За това, че е до теб, че споделя времето си с теб, а ако си в сферата на бизнеса – че ти дава парите си.

Искате да отблъснете клиентите с маркетинг? Няма нищо по-лесно. Само им предложете неадекватни подаръци по празниците. Ето какви:

Бутилка вино с логото на фирмата. Всички сме получавали такива бутилки през годините. В един момент дори сме натрупвали по няколко. Проблемът е, че оригиналността на идеята се изчерпа преди 20 години. Сега бутилката вино с рекламна цел по Коледа е нещо клиширано и малко тъжно. На някои клиенти тя навява мисълта, че фирмата опитва да мине евтино. И че не е особено креативна.

Брандирани химикалки, бележници, предмети за бюрото. Това не са подаръци, а промоционални инструменти за бизнеса. Помнете: Само защото давате на някого нещо безплатно, не означава, че то е подарък.

„Специална празнична оферта” от типа 5% намаление за стоки над 100 лв. през декември. Замислете се, нелепо е. Подобни талони и ваучери казват: купи си нещо от мен за 100 лв. и ще ти подаря 5 лв. Не звучи много празнично, нали?

Папки и канцеларски материали с вашето лого.

Билет за лотарията. Практиката фирмата да подарява на служителите си билети за по два долара в евтин плик с картичка се ползваше с известна популярност в САЩ, но вече не. Защото мнозина смятат, че така работодателят на практика им казва: „Не можеш да ми се сърдиш, че нищо не съм ти дал. Това, че нямаш късмет, си е твой проблем. При все това, честита Коледа!”.

Кошница с лакомства. Тя е клише. Щом съдържанието й изчезне, често се чудим какво да сторим с нея. И все пак, ако държите на нея, не слагайте бутилки с ликьори със странни цветове. Не се харесват от повечето хора. 

Облекло. Особено дрехи с големи фирмени лога върху тях. Шапки и фланелки. Те също попадат в категорията „антиподаръци” за Коледа, защото рядко размерът им е подходящ за конкретния човек. Хората не са билборд на бранда ви. Или поне не по Коледа.

Мнение на американския маркетинг автор Андрю Грифитс в списание Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ