Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-награждаваният рекламен проект в Cannes Lions 2016
"Field Trip to Mars" - така се казва най-награждаваната през тази година рекламна кампания по време на международния фестивал за рекламно творчество в Кан, Франция, Cannes Lions 2016. Сайтът за маркетинг и реклама Adweek разказва за нея - тя е била уникален експеримент.
Технологията на виртуалната реалност (Virtual Reality или VR) беше в центъра на вниманието и разговорите между рекламисти и представители на маркетинговия бранш по време на тазгодишното издание на фестивала Cannes Lions, посочват авторите. Но истината е, че подадените заявки за награди за рекламни проекти, реализирани чрез нея по света, са били разочароващи, казва Тим Нюд - автор на Adweek. Той отбелязва, че авторитетното жури в Кан е дало само една награда Лъв, при това Бронзов лъв (има и Златен и Сребърен лъв - б.ред.) за VR рекламен проект. Президентът на журито Джо Аликзандър признава, че е било почти жест от тяхна страна да присъдят наградата. Направили са го само и само, за да има кампания с виртуална реалност сред наградените.
Бляскавият пример в това отношение е била кампанията "Field Trip to Mars". Тя е реализирана в град Вашингтон от агенция McCann Ню Йрок, за американската военна компания Lockheed Martin. При това, в нея не е била използвана само една технология за виртуална реалност, а било създадено цяло напреднало VR изживяване.
За какво става дума? Ученици са били поканени на виртуален тур до Марс, качвайки се в училищен автобус от класическите жълти американски автобуси, които превозват децата до училище. Вътре учениците са могли да изпитат различни невероятни неща, благодарение на технологията. През прозорците на автобуса те са виждали пейзажи от Марс (а не действителните улици на Вашингтон, където автобусът ги е превозвал междувременно).
Рекламният проект грабна 19 награди Лъв в Кан - повече от всяка друга реклама, представена за участие на конкурса през 2016 г. Той беше награден в 11 категории - от категорията "Cyber", за най-добри кибер рекламни постижения, през категорията за най-силни пиар проекти в света, до тези за забавление и иновации (Entertainment и Innovation).
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.