Не мислете само дигитално

Не мислете само дигитално

Преди само 5 години дигиталният маркетинг се смяташе за пожелателен. Той беше допълнение. Модерна притурка към маркетинговата кампания. Разчиташе се на външната реклама, в съчетание с телевизията. За мнозина информационните материали, използвани на мястото на продажбата, бяха принтирани. Към всичко това вървеше мисълта "Да не забравя да публикувам нещо във Facebook", но просто така, за да се покрие и света на социалните мрежи. 

Времената се промениха. Днес дигиталният маркетинг "захапва" все по-голям дял от бюджетите на рекламодателите. Толкова е модерен, че чак прекалено. Фокусът е върху него и се стеснява все повече. Някои компании се объркват. Инвестират само в него. Резултатите, които получават, са твърде слаби или объркани. А ако променят подхода си, може да постигнат изненадващ за тях самите ефект. 

Бих ги посъветвал: Не мислете само дигитално. Понякога в ролята ми на рекламен експерт ме канят на срещи, в които ми задават въпроса "А какво да правим в социалните мрежи?". Или пък "Какъв да бъде планът ни да се сдобием с повече харесвания и споделяния?". Все по-често идеите произхождат от дигиталното пространство. А напротив, някои от най-успешните кампании за последните години дойдоха от традиционните медии. Когато една реклама стартира по телевизията и бъде продължена като изживяване на публиката в дигиталните медии, тя може да остави масивен отпечатък. 

Дигиталният маркетинг се разви до степен, в която днес е легитимиран за разпространението на всевъзможни видове съдържание, не само публикации в социалните медии. Големият въпрос е как да харчат компаниите парите си, за да създават пробив на публичност в интернет? 

Аз казвам: Не разчитайте на социалните платформи да ви свършат цялата работа за маркетинга. Великият Хауард Госъджи е казвал "Никой не чете реклами. Хората четат онова, което ги интересува. Понякога то е реклама". И го е казал във времената на директния маркетинг по пощата, във вестниците и списанията. И до днес е прав. Всъщност, заради самата природа на социалните платформи, думите днес са много по-силни в рекламата отколкото преди 10 години, когато съобщението беше с единия крак в гроба. 

Хората днес са атакувани с реклама във всички медийни платформи  Не може да се мисли, че просто като се публикува във Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram и други модерни сайтове, ще се създаде достатъчно шум, който ще обере масовото внимание. Съобщението ви само добавя шум. Добавя към тези мрежи. Как ще го издигнете над шума? Какво ще кажете в него, което показва позиция? Всички сме свидетели на хиляди рекламни съобщения в ежедневието. На телефона, във външата среда. Но забелязваме само няколко. Не можем да разчитаме единствено на социалните платформи, за да правим маркетинг. Какво публикуваш е далеч по-важно от къде го пишеш или колко често. Излезте напред с качество. Ако няма какво да кажете, не добавяйте шум. 

Не скачайте в света на мобилните приложения, без да има основателна причина. Напоследък много големи марки се втурват да се показват в тях. Например, в социалната мрежа за кратки видеоклипове Vine, в Meerkat, Periscope, Super, Zoom Social или Graphiti. Някои от тези марки имат успех. Но то е защото са разбрали как точно приложението, в което се показват, се свързва с бранда им. Нужно е време това да се установи. 

За финал, не влагайте твърде много средства в технологиите, мислейки че спестявате разходи за маркетинг. Не може да се разчита само на финансирани публикации в Twitter и Facebook. Това, което бихте вложили в повече (време, пари) за изпращане на послания чрез тези автоматизирани платформи, пренасочете към инвестиции в хората, които работят за вас и към търсене на таланти. Ще ви се отплати по-добре.  

Пол Сагът, рекламен експерт и автор в сайта Advertising.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ