Невиждан ръст на заявките за участие на ФАРА

Невиждан ръст на заявките за участие на ФАРА

Невиждан ръст на заявките за участие на ФАРА

Eдинственият български фестивал за креативност на рекламата - ФАРА, отчита огромен ръст в подадените заявки за участие - 37% спрямо предходната 2012 г. Заявките се подават от български рекламни агенции, решили да премерят сили в битката за наградите „Творческа агенция на годината” и „Медиа агенция на годината”, а вече и за наградата Grand Prix - най-голямото нововъведение на ФАРА тази година.

За организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции раздвижването тази година носи много позитивно послание. През 2013 г. ФАРА промени регламента си за участие - вероятно една от причините за наистина рекордния, спрямо последните три години брой на заявките за участие.

Новите подкатегории, въведени тази година – „Други филмови форми” и „Рекламен текст” - доказват, че са идентифицирани правилно, тъй като са успели да привлекат голям брой заявки. Увеличението в броя на заявките е разпределено по категории и подкатегории, издавайки обща тенденция:

  1. В най-важната категория “Рекламна кампания” ръстът в подадените заявки е над 50%.
  2. Най-много заявки са подадени в категория Дизайн и текст, подкатегория Art Direction. В тази подкатегория участниците намират добро поле за изява, тъй като тя обхваща най-различни форми на комуникация.
  3. Много сериозен ръст - над 50% спрямо 2012-та, има в броя на заявките в категория Out of Home, като със 76% повече са заявките в подкатегория “Външна реклама”. Този факт показва, че рекламодатели и рекламни агенции са работили творчески през изминалата година, дори в традиционните канали на комуникация.
  4. Любопитен факт е, че категорията “Автореклама” губи своята популярност. Тя бележи сериозен спад спрямо предходните години. “Агенциите явно нямат време за промотиране на собствения си бизнес” - шегуват се хора от рекламната гилдия.

Акредитираните на ФАРА 2013 ще имат възможност да чуят на живо Душан Дракалски - регионалният криейтив директор на New Moment New Ideas Company, който тази година спечели за македонския клон на агенцията най-силния лъв в Кан и на практика най- престижната награда за креативност в света - Titanium Lion. Друг лектор, когото всички в рекламния бранш очакват с нетърпение, е Нир Рефуах - Chief Innovation Officer - McCann, за Централна и Източна Европа. Нир е считан за един от най-влиятелните хора в света в областта на дигиталната и мобилната реклама. Неговата лекция ще се състои във втория ден на фестивалната програма (12 септември).

Не само участниците, но и гостите на Фестивала ще очакват с голям интерес церемонията по награждаване на победителите, когато ще се разбере има ли достоен претендент за наградата Grand Prix, който да представи България на международен рекламен фестивал. Наградата ще бъде връчена за първи път тази година, но само при единодушно гласуване на творческото жури в полза на дадена идея. Потенциалните претенденти са идеите, достигнали до втори кръг на журиране на ФАРА.

Четиринадесетото издание на ФАРА 2013 ще се проведе от 11-ти до 14-ти септември 2013 г. в курортен комплекс Албена. Организатор е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Дългосрочната цел на организаторите е да се стимулира качествен и ефективен диалог между рекламните агенции и рекламодателите в България, който от една страна да повиши доверието и ефективната съвместна дейност между тях, а от друга – да доведе до генерирането на силни и работещи идеи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ