Негативните коментари работят за вас

Негативните коментари работят за вас

Обратната връзка е решаваща за всеки бизнес. Компанията трябва да говори истински на клиента. Да звучи реално. Да го оставя с усещането, че общува с човек.

Един от начините това са се постигне е като се обръща редовно внимание на негативните коментари в мрежата. Например в профилите на марките в социалните медии. При целия хор на троловете и откровените безсмислици, изказвани в интернет, компаниите често неглижират тази ценна обратна връзка. Причината е, че тя се включва в потока от агресивни, безпочвени упреци на вечно недоволни хора в мрежата. Факт е, че ако човек е съгласен със статия, продукт на производител или постъпка от страна на марка, той по-скоро мълчи или в по-добрия случай „харесва”. Несъгласието обаче винаги се изразява с коментари, ето защо коментарите по-често са негативни.

„Без значение колко е добър продуктът ви, някой някъде ще му намери недостатък. Имайте предвид, че клиентите искат да знаят какъв е този (задължителен) недостатък (на всеки продукт), защото това ще им даде увереност да го купят”, казва Годард Абел от САЩ – изпълнителен директор и създател на компанията за анализ на бизнес равитие G2 Crowd.

Неговата гледна точка е трудна за възприемане от голяма част от собствениците на бизнес. Изследване наскоро в Щатите, където предприемачеството е развито, показа, че сред интервюирани 1000 собственици на малки фирми 28% са се опитвали „да помогнат на бизнеса”, като са писали положителни коментари за продуктите си в мрежата. 41% твърдят, че не са писали такива и не биха го правили, но други 31% посочват, че биха предпочели да не отговарят на този въпрос, т.е. твърде вероятно е и те да са изпълвали мрежата със защитни суперлативи в своя полза.

Негативните отзиви могат да бъдат добра възможност да се поправят "черните точки”, приписвани на всяка фирма. Ако няма маркетинг отдел и външна агенция, която да обслужва малката фирма, собственикът й или помощниците му трябва да знаят, че да се оплачат от теб в мрежата днес е нещо напълно нормално. Това е шанс да се започне разговор с клиента (който винаги е прав) и да се повиши автентичността на гласа на бранда, доверието. Всичко това може да стане публично – в социалните медии.

Проучване на компанията за търговия в социалните медии Reevoo открива, че 68% от клиентите са по-склонни да вярват на мнения за продукти и услуги, когато видят както негативни, така и положителни отзиви за тях. 30% стават подозрителни, ако за фирмата се пише само добро. Оказва се, че е в психологията на всички ни, като купувачи, се включва нагласата да търсим информация за нещо в Google, преди да си го купим, и да проверяваме всички негативни мнения за него.

Между другото, негативните отзиви в специализираните сайтове за потребителски коментари на продукти и услуги, какъвто е Amazon например, може да имат два до три пъти повече кликвания. С други думи, освен че дават ценна обратна връзка, те носят и трафик. 

По материал на списание Inc. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерът на опозицията в Турция: Събрани са над 25 млн. подписа в подкрепа на кандидатурата на Екрем Имамоглу за президент
На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Какво можем да научим за лидерството от шефовете на JP Morgan, Netflix и Nasdaq?
Intel е близо до придобиване на стартъпа за AI чипове SambaNovaдо в сделка за 1,6 милиарда долара
Археолози: Римската окупация е донесла нови болести в Британия
Беларус освободи Nобелов лауреат и опозиционери в замяна на облекчаване на санкции от САЩ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
България на 4. място в света по качествен интернет