Нов рекламен модел от списание "Форчън"

Нов рекламен модел от списание Форчън

Американското списание „Форчън“ предлага написването на материали ексклузивно за рекламодатели. Прави го в рамките на нов рекламен модел, за който разказва AdWeek.

Открай време някои от големите компании в САЩ опитват да избягат от купуването на платени публикации в списанието с обозначение “advertorial”. Същевременно, фирмите знаят, че текстът и разказът са много по-силни рекламни инструмени от печатната реклама и банера. Те искат да предложат на читателите съдържание, което по-вероятно хората ще прочетат с истински интерес. И което ще запомнят. Текст, който не е печатна визия, а носи полезна, образователна или любопитна информация. Така се роди бумат на т.нар. native advertising или предлагането на брандирано журналистическо съдържание. 

На фона на усилията на рекламодателите, издателите пък продължават да търсят начини да повишат цената на най-важното, което предлагат - журналистическият, редакторски труд. Полагат усилия той да бъде възможно по-скъпо платен и по-уважаван.

Отскоро списание „Форчън“ предлага ново решение под формата на програма, наречена „Достоверно оригинално съдържание от „Форчън“ (Fortune TOC—Trusted Original Content). То предлага писане по поръчка на оригинални статии, изработване на информативни видео материали или нюзлетъри от екипа на „Форчън“ и под знака за авторство на списанието, ексклузивно за рекламодателуте. Ако желаят, те могат да поръчат такова съдържание и да го доставят и публикуват на техни собствени платформи. Формулата е един вид „От авторите на „Форчън“ специално за изданието/сайта/приложението на... (Procter & Gamble, например)”. Цената на журналистическата и издателска услуга варира между 250 000 долата и 1 милион.

„Докато рекламодателите се борят да ангажират потребителите и читатели в шумния, конкурентен свят, те станаха издатели“, коментира Джед Хартман – издател в групата на Time Inc., която публикува и „Форчън“. Първият клиент на новата програма на изданието е американската финансова група за кредити и банкови продукти Capital One. Тя ще използва „Форчън“, за да създаде материали, свързани с препоръчителни стратегии за малкия бизнес.

Платформата на „Форчън“ TOC се основава на процес, първоначално формулиран с име Time Inc., чиято цел била да се постигне следващо поколение рекламни продукти, съчетаващи авторството на престижното списание с маркетинга на компаниите по нов начин. Издания на Time Inc. като People и InStyle вече комбинират свое собствено съдържание с рекламни съобщения.

„Винаги е имало начини да се лицензира съдържание“, казва Пол Кейни – изпълнителен вицепрезидент и директор приходи в групата Time Inc. По думите му новото тук е възможността рекламодателите да изпълват своите собствени и спечелени медии, като си поръчат и сложат в тях качествено брандирано съдържание от "Форчън". Това е новият модел в развития свят на големия маркетинг и издателството в САЩ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ