Новата масова онлайн платформа – Vine

Конкуренцията настига Facebook. Това има значение както за потребителите, така и за маркетинга.

Нова онлайн платформа набира скорост в смартфоните – приложението за заснемане и споделяне на видео Vine на Twitter. От самото си начало то е замислено да бъде силна видео платформа, която съществено обновява модела на разказване на истории в социалните медии. Как? Чрез 6-секундни видеоклипове.

Vine прави останалите платформи да изглеждат отживелица. Или поне го стори за известно време. Колко точно ще продължи да е на мода е друг въпрос. Факт е обаче, че приложението си проби път на пазара. Технологията първоначално е изградена като система за споделяне на снимки. След това обаче прераства в това, което е днес - "Instagram за видео".

Instagram опита да я настигне, отваряйки пространство за споделянето на видео в него. Vine обаче си остава Vine и вече е бранд.

Facebook, която притежава Instagram, преди четири дни обяви, че потребителите на Instagram, могат вече да създават и подходящи за споделяне клипове. От 15 секунди. Това създаде дебат в САЩ. Технологичните наблюдатели се зачудиха дали новата опция няма да измести набиращото сила Vine.

„Видеото в Instagram изглежда доста практичен инструмент, но то няма да сложи край на Vine”, смята списание Entrepreneur. И припомня, че Vine бе стартирано едва преди 5 месеца, а вече е много популярно. Използва се в десетки страни, включително в България. Има 13 милиона потребители. Дни след като бе пуснато, стана най-търсеното приложение за операционната система на Apple устройствата iOS. Днес продължава да бъде едно от най-теглените приложения в магазина iTunes, а наскоро и в Android.

Цялата тази надпревара е нещо хубаво за потребителите, защото компаниите се притискат една друга на пазара и са принудени постоянно да измислят атрактивни иновации. Поредно доказателство за това е от миналата седмица, когато Vine обяви няколко обновления след новината за стартиране на видеообмен в Instagram. То пусна възможност да се съхраняват чернови и да се правят няколко публикации едновременно, да се изпращат лични съобщения между потребителите и да гледат клипове на цял екран.

Има и момент на преплитане. Видеоклиповете на Vine и Instagram могат да се сподят във Facebook. Instagram предлага малко повече „сценично време” (15-те секунди) , плюс 13 филтъра и специална технология за стабилизиране на заснемането.

Няколко големи бранда с напредничаво мислене като Lululemon, GE и Michael Кors вече изпробваха Instagram видеото, за да се популяризират.

А вие?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ