Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Новите правила на маркетинга
Ако мислите, че маркетингът днес е същото явление, познато отпреди 20 (или дори 10) години, ви предстои да научите някои уроци по трудния начин. Причината за това е проста. Това, което работи днес, е точно обратното на онова, което даваше резултати в миналото.
Старите правила
Ето основните маркетингови правила, преподавани в повечето курсове по бизнес и използвани в повечето компании (много от които днес срещат сериозни трудности):
• Стъпка 1. Създайте продукт, привлекателен за широк спектър от потребители или купувачи.
• Стъпка 2. Достигнете до възможно най-широка аудитория с послание, което би се харесало на много от потенциалните клиенти.
• Стъпка 3. Създайте разпознаваемо име на бранда, което да може да бъде разширено и до други продуктови категории.
И макар да е вярно, че компании, които в миналото са следвали тези правила, са успявали да изградят силни марки като Sony и Coca-Cola, този „ширпотребен маркетинг” вече не работи, защото:
1. Интернет и множеството медийни канали фрагментираха потребителите и купувачите на още по-малки групи, всяка от които има собствени характеристики и интереси.
2. Посланията, които се харесват на тези потребители и купувачи, трябва да се персонализират до крайност, за да привлекат някакво внимание.
3. Разпространението на марките и техните послания стана толкова повсеместно, че потребителите се научиха просто да ги пропускат покрай ушите си.
С други думи, това, което бе ефективно за Pepsi, няма да сработи за вас.
Новите правила
Ето какво върши работа в момента:
• Стъпка 1. Създайте продукт, който е насочен към много специфична потребителска група.
• Стъпка 2. Насочете първоначалните си послания към тази публика, за да я превърнете в свои глашатаи.
• Стъпка 3. Оставете на тези глашатаи да определят името на марката ви и бъдещето на офертите ви.
Отбележете, че това е точно обратното на методите, които работеха в миналото.
1. Докато старите правила повеляваха „Разпространявай възможно най-широко” с помощта на различни масмедии, новите заповядват „Разпространявай в тесен кръг!” чрез силно таргетирани канали.
2. Докато при старите правила ударението падаше върху достигането до масите, при новите става въпрос за достигане до малки групи от личности.
3. Докато старите правила ви караха да контролирате бранда си и неговата съдба, новите поставят този контрол в ръцете на потребителите.
Пропуснете новите правила покрай ушите си, ако искате – но на свой риск!
Джефри Джеймс, бизнес блогър, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.