Особеностите в пазарното мислене на поколението Z

Особеностите в пазарното мислене на поколението Z

Особеностите в пазарното мислене на поколението Z

Значителна част от съвременните потребители са от поколението Z. Това са младите хора, родени в края на 90-те години и след 2000 г. Макар и повечето от тях да разчитат на родителите си за доходите, това поколение вече е много активно на пазара и компаниите се съобразяват с неговите пазарни навици. 

Кое го различава? Дори и случайният наблюдател може да открие веднага, че технологиите са основният фактор, който създава разликата. Американското списание Entrepreneur посочва 5 отличителни особености в пазарното поведение на това поколение. Ето какви са те: 

1. Тийнейджърите използват мобилните телефони и таблетите, за да купуват. Е-пазаруването е тяхна втора природа. Тези млади хора не си спомнят времената, в които интернет беше бавен и изпращахме съобщения в него със седмици. Свикнали са да сменят продуктите си толкова често, че прекомерното задържане на една джажа им се струва лош избор. Не изпитват сантименти към предишната. Бързината на развитие на технологиите, и на света изобщо, не ги плашат - напротив. И това се отразява на покупателното им поведение. 

Предпочитат да използват телефоните за медии и средства за общуване, купуване. Ако искате да продадете на тези хора, най-добре измислете хубава, модерно звучаща идея, създайте мобилно приложение и изложете стоките си в него. Нещо, което ги отличава, е че за разлика от предишните поколения нямат един милион въпроси, докато разглеждат стоките преди да ги купят. За тях е абсолютно нормален подход да пазаруват чрез различни платформи.

2. Обичат удобството. Това може би се дължи на възпитанието и израстването с родителите. Поколението Z е съставено от деца на поколението X. Второто не беше така привлекателно за маркетинга преди години, както бабите и дядовците от бейби бумърите - още по-предишното поколение. Поколението X е родено във времена, в които е имало растящ брой разводи, разпад на традиционни ценности, множество семейства с един родител. С други думи, променена е представата за традиционното семейство. Голяма част от X поколението е съставена от хора, които са се принудили да действат и мислят практично, узрели са за живота по-бързо и не познават патронажа на патриархалния баща и фамилията. Децата на тези хора - младежите от поколението Z, се придържат към мисленето на практичността и удобството. За разлика от Y, те не считат удобството за лукс. За тях то е задължително и необходимо.

3. По-селективни са. Макар да обичат удобството, това не го прави по-малко селективни в избора на стоки и услуги. Напротив. Това поколение е било свидетел на рецесията, знае какво е финансовата криза. Познава я от съвсем ранната фаза на развитие в живота. Изследвания на потребителското поведение показват, че то има финансови задръжки и по-внимателно си харчи парите. Познава трудните времена. И в него има вкоренено чувство за несигурност в настоящата икономика и в света. 

4. Обичат бягството. Поколението X е известно с този афинитет и децата му изглежда са го наследили от него. Тийнейджърите оценяват високо неща, които ги отвличат далеч от монотонното ежедневие. От фантастични филми, до близки до действителността видеоигри, моделът на избор е очевиден. Z показва желание да преминава естествените граници на времето и пространството и да експериментира със сюрреалистичното. Всичко това е видимо от неговото поведение. Младите никога не купуват втория най-добър sci-fi филм или роман на пазара. Те с удоволствие биха платили доста повече за първия. 

5. По-информирани са. Имат доверие помежду си. Вземат предвид отзиви на връстници в социалните мрежи и препоръки за стоки и услуги. Това е поколението, което обожава да изследва и да търси информация, преди да купи. Не се влияят от промоции, както Y и X. Промоциите не му въздействат. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ