Печелившата тактика "Безплатна доставка!"

Печелившата тактика Безплатна доставка!

Печелившата тактика "Безплатна доставка!"

Ако има нещо, което клиентите със сигурност обичат, това е безплатната доставка по домовете. Тя се смята за специален и често, рядък бонус.

В САЩ например, където тази практика е добре развита, актуални проучвания показаха, че близо 61% от потребителите заявяват, че биха отказали покупката си, ако не се предлага безплатно доставяне. Голяма част от фирмите в страната, особено тези с по-широк мащаб и обхват, опитват да привличат хората с предложението за доставка за собствена сметка.

Играта на доставки е водеща в маркетинга. Има обаче няколко различни начина, чрез които предложението за доставяне се използва, за да се създаде провокация, промоция или да се привлече вниманието на клиента, така че той да се обвърже с фирмата, да я препоръча на близки и познати и евентуално да се завърне към услугите й. Стратегиите са следните:

      1. Напълно безплатни доставки през цялото време. Тази оферта рядко се случва, но някои от най-големите продавачи на дребно, които предлагат обзавеждане или техника, я използват.

      2. Безплатна доставка само за хората в членска група. Например Amazon Prime. Практиката е следната: Заплащаш годишна такса, за да се присъединиш към клуба и тогава доставките до теб са напълно безплатни.

      3. Безплатна доставка за поръчки с минимален размер. Изпитан и работещ метод да се отървете от малките стоки, които залежават в склада. Ако ги предложите с безплатна доставка, много от клиентите ви могат да ги предпочетат пред останалите ви предложения.

      4. Безплатна доставка от дадено място до магазина. Тази практика също се разраства, особено що се отнася до големите вериги, които имат много магазини в различните градове. При тази схема е безплатно, ако се отбиете където трябва, за да вземете поръчаната от вас стока, която е била в друг град.

      5. Безплатно връщане от дома до магазина. Огромна част от продавачите на дребно я предлагат, защото иначе няма друг начин да бъдат убедени клиентите да си изберат нещо от каталога или онлайн, което виждат само на картинка, без да са го изпробвали.

      6. Безплатна доставка за клиенти с предплатена услуга. Добре, не е напълно безплатна, защото фактически хората са се обвързали с фирмата като са сключили договор с нея. За настоящите клиенти обаче тя е добър бонус и представлява значително редуциране на цената, която в противен случай биха заплатили за същия продукт или услуга.

Практиките са описани в сайта на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ