Победителите в международния рекламен фестивал в Кан

И тази година най-добрите идеи и проекти от света на рекламата бяха отличени по време на традиционния, международен рекламен фестивал в Кан, Франция. Награждаването продължи една седмица и приключи официално в събота вечер. Събитието събра на едно място криейтив професионалисти от целия свят, които обмениха опит, учиха се и се вдъхновяваха един от друг. Всяка година, заради фестивла, в Кан пристигат на 9000 рекламни специалисти. Тази година участниците бяха около 9500, представители на 95 държави по света. Организирани бяха 57 високопрофилни семинари, 20 уъркшопа, курсове и обучения от някои от лидерите в световната рекламна индустрия. Фестивалът на креативността в Кан е най-посещаваното събитие в света за всеки, който професионално е свързан с бранд комуникацията.

Сред лекторите тази година бяха американският президент Бил Клинтън, Ариана Хъфингтън – известен в САЩ автор и колонист, продуцентът на телевизионни шоу програми и режисьор Майкъл Патрик Кинг, Дан Уийдън, съосновател и глобален криетив директор на рекламна агенция Wieden+Kennedy, Омар Епс – актьорът, който изпълнява ролята на д-р Норман в сериала „Д-р Хаус“, президент на BrooklynWorks Films, вицепрезидент на Entertainment BeeYoo и много други.

Тазгодишният рекламен фестивал в Кан беше 59. поред. Повече от 20 хил. рекламни творби от цял свят са били изпратени за участие до журито на фестивала тази година, съобщава сайтът му. Спечелилите получиха престижни статуетки „Златен лъв“ в категориите Филми, Печат, Интерактивни, Радио, Промо и активация, Филмово изкуство, Мобилни, Брандирано забавление и интегрирано рекламиране, както и най-добри Медии, Директни (кампании), Пиар, Титан и Идеи за креативна ефективност.

В категорията Печат голямата награда от „Златен лъв“ бе присъдена кампанията на Benetton от миналата година „Unhate”, с която италианската модна марка успя да шокира света. Тя разпространи три провокативни илюстрации, в които се целуват германският канцлер Ангела Меркел и вече бившият френски президент Никола Саркози, американският президент Барак обама и венецуелският държавен глава Уго Чавес, както и големи плакати, в които са показани отблизо да се целуват и други световни и религиозни лидери.

В категорията филми с най-високо отличие бе удостоена рекламата на фирма Chipotle, САЩ, дело на американската Creative Artists Agency. Трогателното анимационно видео показва историята на фермер, който постепенно механизира производството си, но изпада в криза на личността и бавно се завръща към старите методи за отглеждане на животните, в които им дава повече свобода и по-щастлив живот сред природата.

В категорията Филмово изкуство „Златен лъв“ отнесе рекламна кампания на Canal + във Франция, изработена от агенция BETC, Париж. В кадрите гигантска меча кожа обяснява какво е необходимо, за да станеш холивудски кинорежисьор. Можете да я видите след текста.

В областта на радио рекламата бе наградена кампания на агенция Talent, Сао Паоло, за списание Go Outside.

В категория Пиар „Златен лъв“ спечели кампания на ахенция JWT San Juan, Пуерто Рико, за Народната банка на Пуерто Рико (Banco Popular de Puerto Rico). Описанието е следното: Докато безработицата в света нараства и хората се опитват да си намерят работа, Пуерто Рико се бори за това да намери хора, които искат да работят. 60% от населението там получава помощи от държавата. Издръжката чрез социални помощи се превръща в масова практика. От Banco Popular искат да променят нагласите на хората (и, естествено, да издигнат имиджа си). Ето защо провокира дебат, свързан с икономическите проблеми на острова. Мащабни проучвания, направени сред пуерториканците на всякаква възраст показват песимизма и безразличието им към работата като дейност. Очертават се пречките пред икономически прогрес. По този повод банката представя песен, в която изобщо не се споменава името й, и която става най-големият салса хит в страната. Заглавието е “No Hago Más Ná,” („Не правя нищо“). Мелодията се завърта по всички пуерторикански радиостанции, превръщайки се във всеобхватно и разпознаваемо допълнение към марката. Имиджът на бранда, измерен по местните индекси, се издига 80%, въпреки че става дума за финансова институция. Този тип организации по принцип са недолюбвани.

За най-добра кампания от дигиталния свят беше обявена инициатива на Nike+Fuelband, изготвена от агенция R/GA, Ню Йорк. Преди две години Nike излиза с идеята да се създаде устройство, което проследява ежедневната активност на човека и всеобща измервателна скала, наречена Гориво (или Fuel) за всеки човек, който псортува. От Nike искат дизайна на устройството да създаде изцяло ново, непознато потребителско преживяване, и това наистина се случва. То вече се предлага и в него човекът поставя дадена спортна цел. Изпълнението й е игра, в която той върви от червено към зелено. Ако е изпълни, анимации празувант и го приветстват за постижението му. Устройството визуално показва кога той е бил най-активен през деня, седмицата, месеца и над този период.

Останалите наградени рекламни проекти в различните категории и отличените техни поддръжници можете да видите в списъка с победителите в сайта на рекламния фестивал, като кликнете тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ