Подходяща ли е за Вас кариерата в рекламата?

Подходяща ли е за Вас кариерата в рекламата?

Подходяща ли е за Вас кариерата в рекламата?

Случвало ли Ви се е някога да гледате една реклама и след това да възкликнете „Може би аз мога да измисля нещо много по-добро от това!“? Тогава вероятно съзнателно или не, сте обмисляли дали за Вас е подходяща кариерата в рекламата.

Но как наистина да сте сигурни, че е така? Над този въпрос разсъждава Ейприл Динкан в Advertising.About. Авторката разказва за особеностите на работата в рекламния бранш, с които е добре да е наясно всеки с интерес към тази професия. И тъй, най-любопитното зад кулисите:

     - Креативният отдел. Ако сте творчески настроена личност и обичате да създавате интересни неща или дизайн, вероятно вече сте включили в личния си топ 5 на най-подходящите за вас видове професии и кариерата в рекламата. Мнозина мечатят за това да работят в креативния отдел на голяма рекламна агенция с бизнес в чужбина. Имайте предвид обаче, че творците могат да се чувстват не по-зле и в атмосферата на малка агенция, в малък офис. Освен това още един вариант е и работата за реклама на свободна практика.

Ако решите да започнете кариера в рекламния бизнес или да се преквалифицирате и да навлезете в това поле, знайте, че ще работите непрекъснато с екип. Талантът ви ще бъде много високо ценен и всъщност на него постоянно ще се разчита. Дори вашето съобщение да дойде редактирано в червено, знайте, че все пак Вие ще продължите да бъдете човека, на когото криейтив директорът ще разчита да напише тази реклама.

     - Това не е професия само за творчески натури. Може би представата ви за  кариера в рекламата е стая, пълна с екстравагантни творци с високо самочувствие, които работят по някаква кампания. Да, голяма част от хората в тази професия са с творчески дух - копирайтърите, графичните дизайнери, криейтив директорите, арт директорите. Но редом с тях са финансовите директори, счетоводителите, медийните координатори, трафик мениджърите, рисърчърите и т.н. Те също имат водеща роля в създаването на една кампания.

     - Голям натиск и напрежение в работната среда. Хора губят работата си при провал на рекламни кампании. Когато клиент изтегли рекламните си средства, защото не е доволен от последната кампания, много често се случва някои членове на екипа на рекламната агенция да паднат в жертва.

     - Упорство, малко да не ти пука. Трябва да сте малко дебелокож/а, за да работите в бизнеса с реклама. Не всяка Ваша идея ще бъде приемана. Вашата работа ще минава през погледа на много хора, преди рекламната Ви кампания да бъде реализирана. Вероятно ще се наложи да гледате как идеята Ви е многократно променяна, без да можете да възразите. Може да мислите, че сте написали най-доброто, на което сте способни, ако сте на длъжността копирайтър, но след това е твърде вероятно да ви помолят да опитате отново. Ще трябва да се научите да приемате критиката много добре, устойчиво, с положително отношение и да не се обиждате, защото това си е част от занаята.

     - Това няма да бъдат типичните работни дни от 9.00 до 17.00 часа. Ще са необходими жертви от гледна точка на личния живот. Телевизията и филмите представят работата в рекламата като занимание, изпълнено с блясък. Всъщност този бранш в много случаи не се отплаща според заслуженото и коства много работни часове до късно посред нощ.

     - Ниско заплащане в началото. Така е навсякъде. Заплатата от работата Ви в рекламата в старта на кариерата Ви няма да ви направи богати толкова бързо, колкото в началния етап на други професии. Но ако сте решителни и наистина искате да се занимавате точно с това, бавно, но сигурно ще вървите нагоре, а съответно и към по-висока заплата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ