Практични съвети за успешни кръстосани промоции

Практични съвети за успешни кръстосани промоции

Дори най-притиснатият от времето собственик на бизнес може да привлече повече клиенти с малко усилия, чрез правилно подбрани кръстосани промоции. Защо? Когато обедините сили с други хора, на които може да се има доверие и които също са на вашия пазар, можете да достигнете до повече клиенти.

Кръстосаните промоции са форма на маркетинг, в която клиентите на един продукт или услуга са таргетирани чрез предложение за друг продукт или услуга. Двете предложения трябва да са взаимосвързани, така че едновременно да отговарят на вкуса на аудиторията по някакъв признак. Подобен пример е шоуто на Опра Уинфри, което рекламира книгата на Опра и списанието й. Или много други кампании, в които се съчетават усилията на частни фирми с тези на организации с нестопанска цел и държавни учреждения.

За да се отличат от конкуренцията в пренаселения рекламен пазар, фирми, НПО и държавни агенции адаптират този пъргав подход. С него те успяват да отправят предизвикателство към по-големи конкуренти. Техните кръстосани промоции включват пакетни оферти, съвместна поява пред медиите или оригинална маркетинг кампания на кауза. Освен това могат да бъдат включени съвместно създадени „как да” и други информационни брошури, видеоклипове, кобрандиране, съвместна реклама и споделено пространство.

Кръстосаните промоции имат потенциала на голяма маркетинг инвестиция, защото партньорите, които участват в тях, могат успешно да разширят общата си потребителска база. Те могат да развият сравнително евтино и създаващо доверие представяне пред клиентите, по-ефективно, отколкото чрез традиционните самостоятелни методи на създаване на връзки (networking), реклама и пиар.

Ето няколко практични тактики с нисък риск и големи възможности за успешна кръстосана промоция:

• Посочете съобщения за общи промоции на вашите касови бележки.

• Предложете по-ниски цени, специално обслужване или удобства, ако хората купят продукта ви от вас или от ваш партньор в промоцията. Споменавайте предимствата на партньора в общата промоция, когато говорите в събития с местен обхват или сте интервюирани от медиите.

• Поставайте брошури на фирмата-партньор в торбичките за пазаруване, които давате на клиентите си след покупка. Естествено, партньорът трябва да отвърне със същия жест.

• Съчетайте списъка си с клиенти, на които изпращате електронна поща и им пратете обща картичка за празниците – от вас и от вашите партньори.

• Поделети се разходите за сравнително по-евтини реклами в местните печатни издания, във вестниците и безплатните брошури за пазаруване, както и в информационните материали от събития на неправителствените организации.

• Участвайте в съвместни интервюта пред медиите.

• Давайте продукта/услугата на партньора си на клиентите ви, когато те закупят от вас по-голямо количество, и помолете партньора да прави същото.

• Използвайте листовки, които се поставят на дръжките на вратите, постери, флайери, пощенски картички, за да промотирате взаимните си предложения и специалните си оферти.

• Създайте заедно с партньорите специални промоции, които иначе не бихте могли да си позволите сами. Дайте шанс на самите потребители да участват в криейтива - например помолете гимназисти или пък студенти от местния университет да заснемат видео реклама с мобилните си телефони, в която обясняват и показват как може да се използва вашия взаимен продукт и какво се печели от него.

• Организирайте общо състезание с награди от партньорите ви. След това организирайте второ общо състезание, с награди от вас.

• Предложете на клиентите си безплатен продукт или услуга от един участник, когато купят нещо в конкретния месец, от всички участници в списъка на кръстосаната промоция.

Кари Андерсън в sbinfocanada.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ