Първата банер реклама в историята

Първата банер реклама в историята

Джо Маккембли – съосновател на нюйоркската фирма за дигитален брандинг The Wonderfactory, припомни на американските медии тази седмица, че той е отговорен за появата на най-доброто и най-лошо онлайн рекламно изобретение, което интернет е виждал: първата банер реклама в историята.

Тя се появява през 1994 г., за да промотира седем музея на изскуствата в САЩ. Спонсорирана е от американската телекомуникационна фирма AT&T и е поставена, за да се види от интернет читателите на HotWired.com. Успява да спечели в полза на рекламодателя милиарди долари под формата на приходи. Нейният въздесъщ обхват намалява цената на рекламата по това време и дори става повод за фалита на няколко компании, работили със „старите”, традиционни медии в САЩ, по информация на Business Insider.

Изработена е от агенцията, в която Маккембли е работил - Modern media, и не се отличава с особена естетика, но пък е доста функционална. От всички потребители, които са я видели, 44% са кликнали върху нея. Върху банера е имало надпис „Кликвали ли сте с мишката точно ТУК? ЩЕ ГО НАПРАВИТЕ”. Изглеждала е така:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ