Първата банер реклама в историята

Първата банер реклама в историята

Джо Маккембли – съосновател на нюйоркската фирма за дигитален брандинг The Wonderfactory, припомни на американските медии тази седмица, че той е отговорен за появата на най-доброто и най-лошо онлайн рекламно изобретение, което интернет е виждал: първата банер реклама в историята.

Тя се появява през 1994 г., за да промотира седем музея на изскуствата в САЩ. Спонсорирана е от американската телекомуникационна фирма AT&T и е поставена, за да се види от интернет читателите на HotWired.com. Успява да спечели в полза на рекламодателя милиарди долари под формата на приходи. Нейният въздесъщ обхват намалява цената на рекламата по това време и дори става повод за фалита на няколко компании, работили със „старите”, традиционни медии в САЩ, по информация на Business Insider.

Изработена е от агенцията, в която Маккембли е работил - Modern media, и не се отличава с особена естетика, но пък е доста функционална. От всички потребители, които са я видели, 44% са кликнали върху нея. Върху банера е имало надпис „Кликвали ли сте с мишката точно ТУК? ЩЕ ГО НАПРАВИТЕ”. Изглеждала е така:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дания планира да забрани социалните мрежи за потребители под 15-годишна възраст
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Проф. д-р Деян Радев: Ниското ниво на финансова грамотност носи голям риск
Спрете да правите тези три неща сами в бизнеса!
NBC: Белият дом обсъжда вариант за връщане на Закона за потушаване на въстания от XIX век
На днешната дата, 10 октомври. Рождениците днес
Китайски хирурзи извършиха първата трансплантация на черен дроб от прасе на човек
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци