Първата банер реклама в историята

Първата банер реклама в историята

Джо Маккембли – съосновател на нюйоркската фирма за дигитален брандинг The Wonderfactory, припомни на американските медии тази седмица, че той е отговорен за появата на най-доброто и най-лошо онлайн рекламно изобретение, което интернет е виждал: първата банер реклама в историята.

Тя се появява през 1994 г., за да промотира седем музея на изскуствата в САЩ. Спонсорирана е от американската телекомуникационна фирма AT&T и е поставена, за да се види от интернет читателите на HotWired.com. Успява да спечели в полза на рекламодателя милиарди долари под формата на приходи. Нейният въздесъщ обхват намалява цената на рекламата по това време и дори става повод за фалита на няколко компании, работили със „старите”, традиционни медии в САЩ, по информация на Business Insider.

Изработена е от агенцията, в която Маккембли е работил - Modern media, и не се отличава с особена естетика, но пък е доста функционална. От всички потребители, които са я видели, 44% са кликнали върху нея. Върху банера е имало надпис „Кликвали ли сте с мишката точно ТУК? ЩЕ ГО НАПРАВИТЕ”. Изглеждала е така:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бирени брандове доминират в Топ 50 най-ценни марки на Мексико
Зеленски: Всеки руски военнопрестъпник трябва да бъде изправен пред правосъдието, включително и Путин
Най-старата все още действаща банка в света получи разрешение от ЕЦБ за придобиването на конкурент
Кирил Петков подава оставка като съпредседател на ПП и депутат
The Times: Рекорден брой от 16 500 милионери ще напуснат Великобритания през 2025 г.
Столичният градски транспорт на протест, утре може да спре
На днешната дата, 26 юни. Рождениците днес
Директорът на ЦРУ заяви, че ядрените обекти на Иран са „сериозно повредени“