Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Първи стъпки в маркетинг професията
Говорих си наскоро с приятелка, която ми сподели, че синът й завършва колеж със специалноста маркетинг, но няма стаж и не може да се реализира професионално. Беше притеснена и мога да разбера защо. В съвременните икономики има много опитни маркетингови професионалисти, които търсят начини да се преместят на друго работно място и се състезават за ограничен брой работни места в бранша дори с младежите.
Това значително усложнява ситуацията за тези, които търсят опция за вход в професията. Компаниите са принудени да решават дали да изберат някой, който е опитен или някой, който току-що се е дипломирал (плюсът е свежа гледна точка, но пък ще му трябва продължително обучение). Освен това фирмите съкращават местата си за стажанти в последните години. Много от тях не са толкова достъпни, колкото преди.
Какво означава това за току-що завършващите студенти? Ще трябва да минете в режим на настъпление. Ще ви бъде необходим стратегически план, с който да работите за това да заемете позицията, която желаете. Ще е нужна и доста работа, освен търпение.
Кое е важното?
● Разберете кои области от маркетинга ви интересуват най-много. Изберете между рекламата, брандинга, продуктовия мениджмънт, маркетинга в традиционните медии (радио, телевизия, печат), интерактивната реклама, връзките с обществеността. Важно е коя от всички тези области ви интригува най-много.
● Бъдете конкретни в това, което искате. Представете си се след като сте се развили в професията. Запишете на бял лист хартия това, което виждате в ума си и което ви се иска да се случи. Най-важни за вас са опитът в професията, придобиването на нови умения, това да започнете да правите нещо ново и различно с ума и ръцете си, да направите контакти и да създадете ранен етап на навлизане в позицията.
● Определете в кой тип бизнес ви се работи. Може би сте по-заинтригувани от маркетинг практиките в големия бизнес, където има специален отдел с тези функции. Или пък ви се иска да работите за частна агенция, която обслужва различни марки и фирми и се занимава с рекламни и пиар проекти. Маркетингът за неправителствена организация също заслужава внимание.
● Направете план как ще се рекламирате и пласирате на пазара на труда.Точно така, „пласирате“. Конкуренцията в работата, свързана с маркетинг, е голяма, затова ще трябва да изпъкнете. Важно е да покажете, че имате това, което е необходимо като качества, за да се задържите на позицията. Този етап е от ключово значение. Само отличната автобиография вече не е достатъчна. В работата ми в корпоративния свят съм виждала достатъчно количество скучни документи, които са ми били изпращани за стаж и за работа в началния й етап от студенти в университети. Направете крачка напред! Бъдете креативни и уникални! Осмелете се да изпъкнете! Това ще ви помогне да ви забележат още на етапа с подаването на документите ви.
● Не на последно място: Използвайте връзките си. Щом разберете от коя област на маркетинга сте заинтересовани, целите, които се надявате да постигнете и картината на организацията, в която искате да бъдете, започнете да търсите контакти и да правите опити да достигнете до бизнеса. Използвайте мрежата си от познанства с хора, които могат да ви представят на тези, от които зависи назначаване. Щв ви бъдат полезни контактите на близки, познати, преподаватели в университета, приятели на родителите. Използвайте също социалните мрежи Facebook, Twitter, LinkedIn. В тях ще откриете начин да се свържете с някои от маркетинг професионалистите, които могат да ви помогнат.
По съвети на Лаура Лейк, публикувани в сайта Marketing.About
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.