Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Първите 15 секунди на добрата презентация
15 секунди. Не повече са необходими на публиката, за да реши дали презентацията ви е интересна. Звучи първосигнално, дори повърхностно, но експертите са убедени, че е факт.
Това, което ще сторите в първите 15 секунди на публичната ви реч ще реши дали аудиторията ви ще продължи да ви слуша в захлас, или хората ще извадят мобилните си телефони, за да ги погледнат и, например, да напишат съобщение. За този кратък, но решаващ интервал от време американският автор Джофри Джеймс от Inc.com съветва следното:
1. Трябва някой друг да ви представи. Не губете време да обяснявате кой сте и защо сте застанали отпред. Напишете кратко описание на историята ви от не повече от 50 думи, с които водещият на събитието или друга фигура да разкаже за вас на публиката. Ако вие самите сте организатор и сте свикали срещата, включете тази информация в поканата.
2. Не започвайте с „шега за подгряване“. В повечето случаи таки практика се оказва неловък опит за ситуационен хумор, от който говорителят се изнервя и става по-несигурен в себе си.
3. Не стартирайте с бекграунд на фирмата. Не се препоръчва в първата четвърт от първата ви минута да започвате с рекламни изречения като „Нашата компания има 100-годишна история“. Проблемът на този вид изказвания е, че в съвсем първия момент на всяка презентация зрителят нехае за компанията, а се интересува истински от това кой и какъв е човекът, застанал пред него. Правилото се отнася дори до най-заинтересованите от бизнеса.
4. Поставете начало със запомнящ се и свързан с интересите и нуждите на аудиторията факт. Така ще фокусирате вниманието върху себе си. Защото първо ще е необходимо да пробиете преградата от „умствен шум“ в главата на всеки от седналите пред вас хора, и след това ще можете да им обясните това, което искате. Това се прави най-добре като покажете на публоиката в началния момент факт, който е достатъчно полезен и важен за нея, че да я заинтригува. След това изградете останалата част от презентацията си, за да отговорите на бизнес въпроси, произлезли в ума на хората от първоначалния факт, който сте им представили.
Тук следват два примера за лошо и за добро начало.
Лошо начало:
„Здравейте. Аз съм Джон Доу от компанията Acme и работя за индустрията с джаджи в продължение на 20 години. Боже! Всъщност колко вълнуващо беше цялото това време! Шегувам се.
Acme е лидер в индустрията за джаджи с над 1 милион доволни клиенти. Тук съм днес, за да ви посъветвам как да спестите доста пари от покупките си на високотехнологични джаджи.“
По-добро начало:
„Един милион долара. (пауза) „Толкова пари губите вие и вашият град всяка година, заради дефекти на закупени от вас джаджи. За щастие, има по-добър начин и аз ще ви обясня как лесно можете да спестите тези пари, вместо да ги пропилявате.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.