Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Реклами разкриват ужасен сексизъм в автоматичните предложения на Google
Пробвали ли сте някога да напишете “women should” (жените трябва), “women shouldn’t (жените не трябва) или “women can’t” (жените не могат) в Google? Ще се изненадате и дори ужасите от автоматичните предложения на търсачката. Именно това показват и поредица от нови реклами на UN Women (Подразделението на ООН за равенство между половете и повече възможности за жените), пише Mashable.
Автоматичните предложения - Google autocomplete е функция, която ви предлага варианти на това, което евентуално искате да откриете. Те се базират на най-често търсените думи или фрази, както и на съдържанието на уеб страниците. До голяма степен това е едно своеобразно неутрално отражение на обществото.
Настоящите реклами включват истински резултати, които изникват на преден план, като например „women shouldn’t have rights” (жените не трябва да имат права), „women shouldn’t vote”(жените не трябва да гласуват) и „women shouldn’t work”(жените не трябва да работят).
Алгоритмът на Google, отговорен за автоматичните предложения, постоянно се преработва (рекламата уточнява, че търсенията са направени на 9 септември). Затова днес, ако се опитате да повторите тези резултати, те ще бъдат малко по-различни (но определено не по-добри). Така например можете да получите предложение от типа “women shouldn’t go to college”(жените не трябва да посещават колеж), “women need to shut up”(жените трябва да млъкнат“) и “women should not speak in church”(жените не трябва да ходят на черква).
За всеки човек, който възприема интернет като едно далеч по-просветено място от света като цяло, или пък който си мисли, че сексизмът не е чак такъв проблем през XXI век, тези реклами определено са стресиращи. Във всеки един от плакатите резултатите от автоматичните предложения са поставени върху устата на жена, сякаш се опитват да я накарат да замълчи.
Под стряскащите автоматични предложенията организацията показва какви биха били те в един идеален свят. Например “women need to be seen as equal”(жените трябва да бъдат възприемани като равни).
В случай, че се чудите какви автоматични резултати има за “men should” (мъжете трябва) и “men can’t” (мъжете не могат), те са предимно нормативни (например “men should prey”- мъжете трябва да се молят), но със сигурност не чак толкова стереотипни.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.