Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Целувка със смъртта
„През годините съм преглеждал и критикувал стотици маркетингови съобщения като част от моя седмичен бюлетин. Изследвал съм и хиляди сайтове и други маркетингови материали. Никога не спира да ме удивлява, че компании продължават да бълват едни и същи клиширани фрази, които всички сме чували. Тези компании не разбират ли, че в продажбите и маркетинга едно и същото старо е целувка със смъртта?“
Това коментира в сайта на списание Inc. Джефри Джеймс - дългогодишен автор и коментатор, експерт по темите за маркетинга и рекламата. Той изброява 9 от най-баналните и дотегнали на хората, отблъскващи ги фрази, които според него се използват от съвременни фирми с рекламни цели.
Ето кои са фразите как ги коментира той:
„Ние имаме най-високото качество...“. Тъй като вече всеки производител заявява тази претенция, на потребителите им се струва, че в 99% от случаите твърдението е невярно. Дори и да имате наистина най-високото качество, както точно означава качеството? И в сравнение с какво? Какъв измерител използвате?
„Имаме най-добрата услуга...“. По подобен начин редица фирми твърдят, че предлагат най-добрата услуга. Но хората не са глупави и знаят, че това не може да бъде истина за всяка компания. Освен това опитът показва, че фирмите, които твърдят това, обикновено нямат най-добри услуги. Сякаш е вселенски закон, че колкото повече не се планира да се направи нещо, толкова повече се говори за това нещо.
„Ние сме лидер в индустрията...“. Тази фраза е изричана толкова често, че е напълно изтъркана. Тя е скучна! А дори и някой да не мисли, че е, какво точно означава "водещ в индустрията"? Че правите всичко по-добре от всички други? Че конкурентите ви са учудени от всеобщата ви страхотност? Ясно е, че това е опит за ангажиране на вниманието чрез самохвалство.
„Ние сме потребителски ориентирана...“. Имате предвид, че сте такива за разлика от компаниите, които не смятат потребителите за важни? Във всеки случай, ако сте фокусирани върху потребителите, това не ознава, че не сте върху вашите продукти или върху служителите ви. Защо един човек би искал да се свързва с бизнес, ако бизнесът не държи и на тях?
„В продукта ни има изкуство...“. Ако наричате технологията си изкуство, то тя е достигнала определен напредък, но това означава ли че всички фирми с технологии имат този напредък? Кога за последно всъщност видяхте един продукт да наскочи конкуренцията и да съдържа естетика? iPhone? Това беше преди 10 години.
„Продуктът ни е от ново поколение... “. Същото възражение се прилага и тук. Технологията се развива, обикновено благодарение на няколко световни гиганта. Терминът "поколение" предполага множество. Всеки продукт е от ново поколение спрямо предишен или следващ.
„Ние сме признат идеен лидер...“. Изтъквате се като новатор заради някаква идея? Това е глупаво.
„Нашият опитен екип професионалисти... “. Бърз начин да се направи оценка на едно маркетингово съобщение е да се сравни то с противоположното на него, което в случая би било „Нашият неопитен екип професионалисти“. Звучи безсмислено и скучно.
„Ще ви бъде приятно да разберете/ усетите/ да се докоснете...“. Чакайте малко, на никого не може да се каже предварително, че той ще се почувства добре от нещо, защото усещането на всеки човек е абсолютно индивидуално и залагането на такова твърдение е вид подценяване на мисленето на аудиторията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.