Рекламният бизнес на най-големите мобилни приложения

Рекламният бизнес на най-големите мобилни приложения

Най-популярните мобилни приложения в света, сред които отскоро е и манията Pokemon GO, събират милиони долари на ден. Сред тях са и Candy Crush, Clash of Clans, Kim Kardashian: Hollywood. Сумите, които тези и други като тях приложения създават за собствениците си са изумително големи. Те се натрупват от два източника - плащане за инсталиране на приложението, или е-търговия плюс реклама. 

Въпреки това, истинска тайна е всъщност как тези приложения генерират милиони потребители чрез незнайни маркетингови методи. Това е чудото на така наречения App Business. 

Един от най-големите играчи в света в момента е Supercell - компанията, която направи приложенията Hay Day и Clash of Clans. Supercell създаде 924 млн. долара печалби през 2015 г. Да, печалби. Забележително, нали? 

Ketchapp - френска компания за мобилни приложения, достигна до топ 5 в магазина за мобилни приложения Аpp Store. За по-малко от 2 години компанията събра над 70 млн. свалияния на играта "2048". При това го направи без идеята да е уникална. Ketchapp приема идеите на разработчици на игри, или клонира вече съществуващи популярни приложения. "2048", например, е копирано. 

Мнозина си мислеха, че "златната треска" на мобилните приложения е свършила, но тя очевидно не е. Даже се повтаря. Пат Макаронис, например, главен изпълнителен директор на рязко растящия бизнес на приложението Brabble - автомобилна социална мрежа, събра над 8 млн. долара съревновавайки се със Snapchat, Facebook, Instagram.

Докато рекламите в най-скъпото време на телевизионния ефир в Щатите - финала на лигата за американски футбол Супербоул, определено може да помогнат на бизнеса за покачване на продажбите, има и друг начин да се събират милиони погледи за нощ - това е т.нар пърформанс маркетинг на мобилните приложения. Той е начин не само да се създаде една маркетингова кампания, но и евентуално десетки такива, или стотици кампания наведнъж. Може би най-добрата му част е, че плащаш само за резултати - тоест, за брой инсталирни приложения, на базата на разход за инсталиране. 

Кампаниите са проектирани от маркетингови фирми с такива специалисти, за да накарат крайните потребители да инсталират новото приложение. Във фирмите работят армии от маркетолози. Има стотици примери за фирми, които правят маркетинг в полза на мобилни приложения - те предлагат модела "разход за инсталиране". Дори Google и Facebook участват в така наречения пърформанс маркетинг (performance marketing), като го предлагат като услуга на собствениците на приложения. Как? 

"Маркетингът на приложения е изцяло и само свързан с проследяването на потребителите", обяснява Алекс Цаткин, ветеран в областта на мобилния маркетинг, предприемач и лектор. Колкото повече следиш хората с мобилните телефони, казва той, толкова по-добър ставаш в оптимизиране на маркетинговата ти кампания, за да доведеш до възвръщаемост на рекламната инвестиция чрез избиране на най-правилните хора, които биха инсталирали съответната игра или друго. Право в целта. 

Ключът е да следиш до потребителско ниво, за да разбираш кои маркетингови канали и партньори произвеждат потребители, генериращи приходи за твоето уникално приложение, казва той. По думите му като маркетологът разбира ключови индикатори за изпълнение (Key Performance Indicators), той може да отхвърли излишното и да привлече хора, които са въодушевени от приложението, за което работи.

Това щателно проследяване и таргетиране довежда до избиране на "качествените" потребители, ценни за собственика на приложението. 

Въпреки че привличането на молиони хора към съответното приложение е истинската тайна на изграждането на успешен бизнес с мобилни приложения, монетизацията също очевидно е много важна за този бизнес. Платените приложения също имат предимството, че те са платени. Безплатните използват комбинацията от двата парични източника - е-търговия плюс реклама в тях. И така, принципът е да се получават например по 2 долара за инсталиране на платено приложение, или по 4 долара и повече за потребител на безплатно. 

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

За пореден път: Десетки хиляди на протест срещу правителството (ОБЗОР)
На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
На днешната дата, 11 декември. Международен ден на планините
Тръмп: САЩ са заловили петролен танкер край бреговете на Венецуела
Лоши навици, които ви карат да изглеждате непрофесионално на работа
Renault продаде за 12 млн. евро близо 100 автомобила от специалната си колекция
Истанбул остава най-натовареният град в света по отношение на трафика