Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|С края на годината идва и най-интересният момент в маркетинга
Какви тенденции да очакваме в маркетинга в България през следващите 6, до 12 месеца? Кое е особеното в поведението на българския клиент?
На тези и други въпроси отговарят едни от водещите маркетолози у нас - носителите на награди BAA Award за 2016 г. на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни те споделят впечатления и очаквания.
Участник днес е Денислав Георгиев, бранд мениджър на "Белла България" АД. Ето какво казва той.
***
- Г-н Георгиев, как според вас се прави добра продуктова иновация на българския пазар? Кое отличава начина на възприемане на новото при родната публика?
- Успешната продуктова иновация на първо място е свързана с доброто познаване на пазарната среда, и най-вече на потребносите на потребителите и техните нужди и нагласи. Въпреки спецификите си, свързани с понякога несигурна икономическа среда, демография и народопсихология, през последните години пазарът в България продължава да развива потенциала си. Той е воден от нарастващите нужди на родния потребител. Българинът, в търсене на подходящите продукти и услуги, става все по-взискателен. Тук не говорим само за качествените показатели на конкретните продукти, а и какво те му дават на емоционално ниво и как го удовлетворяват и задоволяват нуждите му.
Що се отнася до сектора на месни продукти, в който имам удоволствието на работя, в голяма част от категориите, като кренвирши и наденици например, хората доскоро бяха силно консерватвни. Единотипни продукти формираха над 90% от общото потребление в категорията. Това се оказва предизвикателство за марката, но едновременно и удобна възможност тя да се отличи сред останалите - чрез представяне на нещо ново и различно.
- По каква кампания работите в момента? В какво съотношение комбинирате медиите – телевизията, дигиталните издания, печатните и т.н.?
- За мен, а и предполагам за повечето хора работещи в сферата на маркетинга, с наближаването на края на календарната година идва и най-интересният момент от работата. Това, освен време за равносметки, е и време за поставяне на новите цели пред марките и моментът, в който всеки може да види дали посоката, в която е работил през последната година, e била правилна и дали е дала очаквания резултат. Конкретно по какво работя в момента, ще запазя в тайна, но гарантирам, че предстоят много нови и интересни предложения, с които се надявам да изненадам почитателите на вкусните месни продукти.
Що се отнася до съотношението между изброените медии, то със сигурност зависи от позиционирането на конкретната марка, конкретните комуникационни цели, които си поставя, и не на последно място, нейната целева аудитория. В по-голямата част от случаите телевизията остава основният комуникационен канал за достигане до таргет групата, но дигиталните медии заемат все по-важна част от маркетинговия микс, давайки шанс за селективно достигане до все по забързаните потребители.
- Има ли рекламна инициатива от света, която да ви е впечатлила през последните месеци? Защо? Моля, разкажете за нея.
- Поглеждайки извън рамките на локалния пазар, често човек получава възможност да види интересни рекламни инициативи и нови маркетингови приоми. Това може да му помогне да бъде още по-добър, в професията и по-лесно да достигне това, към което се стреми. Лично аз най-често се впечатлявам от, нека ги нарека "различни" и неконвенционални креативни решения, които разграничат марката от масата, но в същото време запазват нейната индентиност. В световен мащаб има редица такива примери, но по-важното е, че и у нас можем да се похвалим с много успешни и интересни рекламни инициативи. Като пример мога да дам престижния фестивал Golden Drum, където тази година за първи път българска агенция спечели приз за работата си. Надявам се, че с времето ще продължим да виждаме все по-интересни и по-интересни кампании, които да вдъхновяват нас самите и да бъдат високо оценявани от хората, с което да продължават да движат бизнеса напред.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.