Скритите внушения на световните марки (2)

Скритите внушения на световните марки (2)

Маркетингът отдавна работи със скрити внушения - основно чрез рекламата. Тази практика произхожда от САЩ и цели да управлява нагласите на хората спрямо името на дадена компания. Да предизвика позитивни асоциации в ума им. Да я представя така, както е най-полезно за бизнеса й.

Друг инструмент за пренос на скрити рекламни съобщения в маркетинга са логата. Брандирането може да бъде натоварено със символика, неподозирана от мнозина, но въздействаща на ниво възприятие. Това доказват примерите на световноизвестни лога, чиито тайни разкрива Business Insider.

В този, втори епизод, продължаваме да ви показваме някои от глобалните лога с неслучайни послания и изработка. Примерите са още:

Amazon. Хитрият елемент в това лого се разгръща в две насоки. Стрелката сочи от „A” до „Z”, което внушава че в Amazon.com може да се намери всичко. Освен това стрелката оформя усмивката на дружелюбно лице.

Tostitos. Дизайнът на това лого налага връзка с нещо приятно и обичано - приятелите и семейството във вечерите, изпълнени с чипс и салса.

Eighty20. Тази компания за пазарни изследвания включва двоичен код в названието си в логото. Сините квадрати означават единици, а сивите - нули. 1010000 (80) е първият ред, а 0010100 (20) е вторият.

NBC. Логото на американската телевизионна мрежа крие в себе си паун.

Sun Microsystems. Преди да бъде купен от Oracle, Sun бе водещ производител на компютри в САЩ. Логото му (вляво на илюстрацията) е смятано за перфектно съчетание от абсолютно еднакви, добре разбираеми и четивни като надпис елементи. Може да се чете от всеки ъгъл, в който попадне пред погледа. Забележете, че всъщност не съдържа буквата „S”. Само „N” и „U”.

Символът на презвитерианската църква в САЩ. В ролята си на вид „църковно лого“ той съдържа наситен символизъм. В него са вплетени 8 различни символа, свързани с повелите на религиозната институция.

LG. Усмихнатото лице на LG открай време е видимо за мнозина. Някои наблюдатели преди години го свързваха с електронната игра Pac-Man, модерна в САЩ през 80-те.

Coca-Cola. Последната кампания на глобалния бранд в Дания отново е тържество на креативността и добрата идея. Типично в духа на Coca-Cola. Логото на компанията тук отбелязва с лупа най-силният национален символ – датския флаг.

Вгледайте се във фирмените знаци наоколо. Вероятно ще откриете още много привидно скрити послания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ