Скритият мотор на глобалния бизнес

Скритият мотор на глобалния бизнес

Съвременните бизнес лидери са толкова обсебени от глобалните тенденции, че рискуват да забравят колко е важно да се представят отлично на местно ниво.

Най-добрите глобални марки са тези, които са най-добри и в локален план.

McDonald’s например, използва в САЩ материали и хранителни продукти от местните пазари. В чужбина си партнира с хора от бизнеса с различни националности, като предлага франчайзинг, наема местна работна ръка, обучава и развива управители. Освен това приспособява менюто и конфигурацията на мястото с местния вкус. Наема национални спортни и поп звезди за лица в рекламните си кампании в страните. Организира инициативи сред местните общности.

В HSBC, която се рекламира като „световната местна банка” глобалното и локалното също вървят като тандем в маркетинг стратегията. Местните клиенти са убеждавани, че получават достъп до финансови услуги с много високо качество, характерни за глобалната банка. Глобалните клиенти пък искат да вярват, че банката наистина разбира отделните местни условия, така че могат да проникнат на тези пазари.

Да разбираш и оценяваш универсалните стремежи на потребителите в световен мащаб е много хубаво. Но в лицето на все по-сложната обстановка с националната конкуренция глобалните марки трябва да се адаптират към локалните изисквания. Допълнителните вложения на време и пари с цел да се приспособи маркетинг програмата на фирмата към регионалната обстановка могат да дадат разултат и да бъдат възнаградени с по-високи цени или продажби. Адаптацията си заслужава.

Локалният подход често е от решаващо значение за високотехнологичните фирми. Основателят на IBM Томас Уотсън подчертава колко е важно служителите да работят, отдадени на регионалната общност, в която се намират. Значителен процент от продажбите на IBM са насочени към националните правителства и местните власти. Всяка доставка трябва да е силно персонализирана, за да се впише в контекста.

Глобализацията действително интегрира световната икономика. Опитите да се разреши кризата в Еврозоната обаче се смятат за доказателство за слабостта на международните институции, когато официалните лица са избрани от гражданите на отделните нации.

В трудни времена нациите се огъват, протекционизмът се увеличава и местното става решаващ фактор в глобален план.

Водещите луксозни марки, от Chanel до Mercedes-Benz, продължават да бъдат купувани от глобалния елит, но тези покупки се явяват минимални като процент от общото. В случая на един глобален търговец на дребно като Carrefour над 90% от продажбите са на местни брандове и производство. Глобализацията изведе стотици милиони китайци и индийци от състоянието на крайна бедност. Тези купувачи може да са способни да купуват в известен интервал от време по една Coca-Cola, но по-голямата част от техните покупки са основно локални.

В развитите икономики анонимността и относителната надеждност на големите вериги за доставки създадоха безпокойство, особено по отношение на хранителната безопасност. Все повече потребители са готови да плащат по-скъпо за местно отгледано органично производство.

Колкото по-глобални ставаме, толкова повече потребителите искат да подсилват местните си общности, да пазаруват в магазините в квартала и да подкрепят близките земеделци. За тях съхранението на региона/държавата или собственото село е по-важно от това на глобалното.

Разсъждения на Джон Куелч и Катрон Джоз, публикувано в сайта на AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул 
На днешната дата, 18 май. Международен ден на музеите
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"