Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Спад на рекламата в българските сайтове през 2014 г.
Каквито и да са преимуществата на интернет рекламата, в България тя не може да порасне. Рекламодателите купуват телевизия евтино и тяхната логика е да искат да купуват дигиталните медии още по-евтино. Това сочи анализ за 2014 г. на водещата медийна агенция Пиеро97.
Малките и средни фирми у нас, които рекламират в интернет, са се увеличили като присъствие и като бюджети. Единствено това може би поддържа балансите на интернет медиите. Иначе има спад на нетните стойности на интернет рекламата или реално вложените пари за реклама. Спадът е 8% по данни на Пиеро, като агенцията подчертава, че не включва в анализа си парите за реклама, дадени от БГ рекламодатели в световните интернет платформи като Google, Facebook, YouTube.
Рекламата, купувана в българските сайтове, е предимно дисплей (банери и premium формати). Агенционната дейност в бранша е на ниво "битпазар" и битува правилото "давам ви по-малко бюджети, но искам повече реклама". Рекламодателите получават каквото искат. С всяка година има все по-големи отстъпки, бонус импресии, безплатни ПР-и, и т.н., казва Иво Цеков от Пиеро97.
Начело на топ рекламодателите в интернет е била Теленор, която се ребрандира от Глобул. Следват я част от банките - ПИБ, Прокредит, ДСК и Райфайзен.
Българското интернет пространството е доминирано от медийни групи от сайтове. Основните групи от сайтове са Dir.bg, НЕТИнфо, която държи сайтовете Abv.bg, Vesti.bg, Vbox7.bg, групата на Investor.bg, Web Ground Group с нейните Actualno.com, Expert,bg, собственикът на форума Bg-mamma - Net Entertainment Group, SBB Media Group, към която спадат сайтовете Rozali, Cosmopolitan, Bliasak и Allegro Group България - неин е OLX.bg. Други водещи групи от сайтове са тези на Rezon, 3Bay, bTV Media Group, Sportal Media Group, Xenium, Web Media Group, Economedia, Mail.bg.
23% от българите в интернет гледат видео на смартфона си, една трета използват телефона с интернет, докато гледат телевизия. 2014 със сигурност е най-добрата година за онлайн видео рекламата в България.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.