Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Темата за стреса ще бъде водеща в маркетинга през 2016 г.
Какво отличава българският потребител и пациент? Кои са най-ефективните начини той да бъде достигнат чрез маркетинг? Какви тенденции да очакваме в маркетинга през следващите 6, до 12 месеца?
На тези и други въпроси отговарят в рубриката за маркетинг на сайта ни едни от най-успешните маркетолози на България - носителите на награди BAA Awards за 2015 г. на Българската асоциация на рекламодателите. В поредица от интервюта ви представяме впечатленията за пазара на тези "агенти на промяната". Участник в нея днес е Валентина Белчева - продуктов мениджър в Sanofi.
***
- Г-жо Белчева, получихте награда в категорията "Активиране на марка". За какво по-точно ви отличиха?
- За маркетинговата стратегия на продукта Magne B6 през 2015 г. Тази година в нея отново заложихме на индивидуалната нужда на крайния потребител. Вървим от общото към частното. Потребителят е в центъра. Всеки трябва да се чувства лично обгрижен. Поднесохме персонализирани решения, в които човек можеше да се разпознае по един или друг начин. Разширихме знанията на пациентите за определени състояния. Предложихме подходящото решение под формата на подходящото лекарство. Това не беше просто изтърканата директна реклама, която отблъсква голяма част от хората. Това беше голямата промяна, на която заложихме в своята работа и резултатите са впечатляващи.
Оказа се, че българският пациент е много по-готов да взема отношение за своето здраве и да се профилактира, отколко се предполагаше. Аудиторията има нужда да получи не само повече, но и по-разбираема информация за симптомите на стреса. Хората искат да се преборят със стреса като проблем.
Маркетинговите активности са много полезни специално при продуктите без лекарско предписание, защото могат да помогнат на пациента да избере как да проведе своето лечение. Предоставянето на обективна, базирана на научни доказателства информация е традиция, на която заложихме и през 2015 г. Тази година сякаш се засили тенденцията за по-леките форми на заболявания фармацевтичният маркетинг да облекчава натовареността на доболничната медицинска помощ.
- Ще бъде ли темата за стреса актуална в маркетинга и през 2016 г.?
- Тази тема ще бъде развивана при работата за бранда и през следващата година. Интересното ще бъде как да разпознаваме симптомите на стреса в ежедневието и как да се борим с тях. Възможностите за облекчаването им са наша ключова задача. Нервност, раздразнителност, тревожност, проблеми със съня - това са симптомите и има какво да се направи срещу тях. Понякога не е достатъчно просто да си починем. Както всяко заболяване, така и стресът, има определени фази. Колкото по-рано започне лечението, токова по-добре. Това все още не е добре известно на хората. Нашата стратегия ще продължи да бъде посветена на предлагането на знания за стреса като "бич на съвремието".
- Какво мислите за ефективността на дигиталните медии за развитие на активирания бранд?
- Дигиталните медии според официални данни имат различна ефективност в различните географски точки на света. Но едно е сигурно - те имат все по-нарастваща ефективност. България е от страните, където дигиталните медии са един от най-бързо развиващите се канали на комуникация. За ниво на ефективност за България няма официални данни. Емпиричният опит обаче показва доста добри резултати.
Цялата маркетингова среда у нас се промени така, че дигиталните канали станаха задължителни, за да може да се твърди, че имаме една наистина цялостна маркетингова активация. Така подхождаме и към нашия бранд - дигиталните медии са неделима част от общата маркетингова кампания. Под каква форма те трябва да се включат, няма рецепта. Строго индивидуално е. Много зависи от крайната цял на кампанията. Всъщност, вече не е рядкост да има кампании, изградени изцяло само в дигитални медии.
Нещо, което обаче се отчита от всички, е че класическата форма на статичната банер реклама вече не работи. Нестандартните формати и канали за дигитална комуникация, макар и по-скъпи, определено са за предпочитане.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.