Трите кита на устойчивите марки

Трите кита на устойчивите марки

Всички имаме любимо кафене, любима марка обувки и дори избираме определен чипс. Наистина ли са толкова различни от конкуренцията тези производители, които харесваме?

„Разбира се, че не“, отговаря Патрик Дьолакроа – гостуващ автор на американското списание Entrepreneur. Той смята, че има определен je ne sais quoi*, свързан с култовите марки, който ги прави устойчиви. Такива са например Harley Davidson, Rolex, Apple, Virgin. Техният имидж, по мнение на автора, се гради на три фундамента, които са следните:

  • Изградили са уникално лице и се докосват до потребителите по всички възможни начини. Това лице се състои от начина, по който карат човека да се чувства, смисъла на съществуването им. Изградено е от различни елементи: логото, шрифтът, слоганът, талисманите на бранда, дизайнът на уебсайта/сайтовете, интериорът на магазините, продуктовият дизайн, обслужването и усещанията, които компанията предизвиква в човека чрез всички сетива. Когато всеки от тези елементи е в синхрон с останалите се получава образ на компанията, който я прави незабавно разпознаваема и постоянно различна през годините.
  • Високото качество е императив. Доволните клиенти създават тежестта на добрите марки. Удовлетворението им се получава като компанията винаги надхвърля очакванията на хората, винаги ги изненадва приятно. Тук не става дума само за добри практики в управлението на потребителските оплаквания, а за създаване на условия за лично изживяване, което след това човекът да разказва в история.
  • Напипват пулса на времето. Не са демоде. Успешният бранд е дело на прозорлив екип, който знае как да се поставя на мястото на клиента. Солидният успех не идва само от следването на успешни маркетингови стратегии, но и от способността да се предложи нещо преди да е станало ясно на хората, че го искат, по популярната дефиниция на Стив Джобс.

Всичко това, съчетано с постоянно управление според ценностите, които следва компанията, и непрекъснатия стремеж към контакт с хората и приземяване на маркетинговите съобщения, създават почва за израстване на имена на компании, които се уважават от поколения. 

...*Неосезаемо качество, което прави нещо отличимо или привлекателно. В условен превод от френски език: "не знам какво/онова нещо"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Петролът поскъпва, след като Тръмп нареди блокада на санкционирани петролни танкери от и за Венецуела