Трите кита на устойчивите марки

Трите кита на устойчивите марки

Трите кита на устойчивите марки

Всички имаме любимо кафене, любима марка обувки и дори избираме определен чипс. Наистина ли са толкова различни от конкуренцията тези производители, които харесваме?

„Разбира се, че не“, отговаря Патрик Дьолакроа – гостуващ автор на американското списание Entrepreneur. Той смята, че има определен je ne sais quoi*, свързан с култовите марки, който ги прави устойчиви. Такива са например Harley Davidson, Rolex, Apple, Virgin. Техният имидж, по мнение на автора, се гради на три фундамента, които са следните:

  • Изградили са уникално лице и се докосват до потребителите по всички възможни начини. Това лице се състои от начина, по който карат човека да се чувства, смисъла на съществуването им. Изградено е от различни елементи: логото, шрифтът, слоганът, талисманите на бранда, дизайнът на уебсайта/сайтовете, интериорът на магазините, продуктовият дизайн, обслужването и усещанията, които компанията предизвиква в човека чрез всички сетива. Когато всеки от тези елементи е в синхрон с останалите се получава образ на компанията, който я прави незабавно разпознаваема и постоянно различна през годините.
  • Високото качество е императив. Доволните клиенти създават тежестта на добрите марки. Удовлетворението им се получава като компанията винаги надхвърля очакванията на хората, винаги ги изненадва приятно. Тук не става дума само за добри практики в управлението на потребителските оплаквания, а за създаване на условия за лично изживяване, което след това човекът да разказва в история.
  • Напипват пулса на времето. Не са демоде. Успешният бранд е дело на прозорлив екип, който знае как да се поставя на мястото на клиента. Солидният успех не идва само от следването на успешни маркетингови стратегии, но и от способността да се предложи нещо преди да е станало ясно на хората, че го искат, по популярната дефиниция на Стив Джобс.

Всичко това, съчетано с постоянно управление според ценностите, които следва компанията, и непрекъснатия стремеж към контакт с хората и приземяване на маркетинговите съобщения, създават почва за израстване на имена на компании, които се уважават от поколения. 

...*Неосезаемо качество, което прави нещо отличимо или привлекателно. В условен превод от френски език: "не знам какво/онова нещо"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ