Хиляди безлични реклами

Хиляди безлични реклами

Цели 89% от всички реклами, създавани и показване в САЩ за година, остават незабелязани. 7% от тях предизвикват раздразнение, 3% са харесвани и  само1% постигат феноменален ефект. Подобни са съотношенията и на рекламния пазар в Европа и Азия.

Да правиш дразнещи реклами е по-добре, отколкото да правиш реклами, които лесно се забравят. В професия, пълна с експерти и милиарди върху милиарди, които се харчат всяка година, разумно ли е само 10% от всички реклами да са всъщност достатъчно различни, за да се запомнят?.

Медиа планьорите в рекламните агенции ще потвърдят, че много от най-добрите идеи не излизат от офисите, защото клиенти искат безопасни кампании. А смисълът на съществуването на една реклама е тя да продава даден продукт или услуга, като бъде забелязана, харесвана, печели награди и е целева.

Как може да бъдат изпълнени всички условия?

      1. Като не се правят компромиси. Реклами, които са жертва на компромиса и търпят орязване след орязване от клиента, много скоро се превръщат в банални. Затова е хубаво хората, които се занимават със създаването на реклама, да не се отказват лесно от идеята, която според тях ще привлече вниманието. Не съчетавайте две големи идеи в една реклама. Не вадете острите зъби на идеята, която хапе. Дръжте на силните страни и те ще ви се отплатят.

     2. Ако кампаниите са по-фокусирани. Друг известен маркетинг автор, Дейв Скот отбелязва – когато хвърлиш по някого 10 топки той ще хване една от тях. Но ако искаш да хване правилната, трябва да хвърлиш една топка. Това означава, че е важно рекламното съобщение да бъде запазени ясно и директно. Добър пример е: пийте повече мляко, пестете енергия, направете тест-драйв на BMW.

     3. Когато има дързост. В рекламата трябва да има смелост, дори риск. Реално рисковете са по-малко рисковани от това да не ги поемаш с идеята си и кампанията ти да остане незабелязана, следователно безсмислена. Рискованите реклами много често може да не предизвикват позитивен отговор, но мнозина припомнят, че се случва най-важното – имат ефект.

Пол Шугит в Advertising.About

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ